Kom i Form till Sommaren đŸ‘đŸŒ

Dagarna bara rinner ivĂ€g. Ibland kĂ€nns det som att det finns bara tvĂ„ dagar i veckan, mĂ„ndagar och fredagar â˜ș Vi kör stenhĂ„rt med vĂ„rt motionerande och nya kostschemat. Tycker det gĂ„r bra. En morgon, dĂ„ligt vaken, smakade frukosten konstigt đŸ˜± Curry i stĂ€llet för kanel! Fy för den lede!! BĂ€st ha glasögon pĂ„ nĂ€r man gör frukost. Trevligt pĂ„ vĂ„ra rundor hĂ€r i Faro. SĂ„ mĂ„nga nya fina omrĂ„den att upptĂ€cka. Kan knappt tro det Ă€r en storstad vi bor i. HĂ€r finns sĂ€mre delar ocksĂ„. Mycket större klasskillnader Ă€n i Sverige. I de sĂ€mre omrĂ„den bor man i dĂ„liga skjul. Kan bara inte förstĂ„ att det mĂ„ste se sĂ„ skrĂ€pigt ut. Har fĂ„tt berĂ€ttat för mig att de som bor dĂ€r vill inte arbeta utan de fĂ„r bidrag. Ju fler barn större bidrag. Och mĂ„nga barn finns dĂ€r. MĂ„nga hundar ocksĂ„. Jag kan inte lĂ„ta bli fota alla blommor och vĂ€xter. Blommande pingstliljor, nu!!! Mimosan blommar ocksĂ„. Vi var pĂ„ Praia de Faro och tog vĂ„r motionsrunda. Började i sanden. Men försöka gĂ„ fort kunde man glömma. Segt som bara den. Gjorde gott pĂ„ benmusklerna. Men dĂ€r har man byggt en typ av brygga, som i RĂ„dalen. Den Ă€r nĂ€stan en mil lĂ„ng. DĂ€r kunde man pinna pĂ„ i högt tempo. Och lĂ„ngt dĂ€r ute fanns en del skjul. Ett sĂ„g öde ut, bara en massa brĂ„te. Men dĂ€r, just dĂ€r, stod finaste mimosan. Jag gick försiktigt in, tĂ€nkte dofta pĂ„ den och ta en bra bild. Precis nĂ€r jag lyfter handen och skall ta en liten mimosablomma, för att lukta pĂ„ den, reser sig ett hundhuvud đŸ˜đŸƒđŸŒ. Han smĂ€lte in i sanden och all brĂ„te att jag inte observerat honom. Jag backade sakta. Man vet ju inte!! Han sa inte ett ljud, bara titta pĂ„ mig. SĂ„g snĂ€ll ut, men men. Jag fick zoomat in bilden â˜ș Det blev 5 km dĂ€r. I LördagskvĂ€ll Ă„t vi ute pĂ„ ett av vĂ„ra favoritstĂ€lle. AG ringde och bestĂ€llde bord, pĂ„ portugisiska!! Blev imponerad! LĂ€t jĂ€ttebra. Det Ă€r en liten vĂ€lbesökt restaurang. Alltid fullt, sĂ€krast bestĂ€lla. Jag Ă„t svĂ€rdfisk. Supergott!! AG Ă„t biffstek. Söndagen var det presidentval hĂ€r. SĂ„g ut som hela befolkningen var ivĂ€g och röstade. LĂ„nga köer ringlade ut frĂ„n vallokalerna. Mina odlingar tar sig. Kan nĂ€stan se hur de vĂ€xer. Dags gallra rĂ€disorna. Idag skulle jag kunnat packa en vĂ€ska och ta första bĂ€sta flyg till Sverige!!! Jag saknar mina Goa barnbarn😞 Mor min, skickade gamla bilder till mig. Fantastiskt kul. TĂ€nker publicera en trevlig, som jag tycker, frĂ„n ca 1955. Tösen pĂ„ bilden Ă€r jag â˜ș SĂ„ Ă€r det fullmĂ„ne igen, och dĂ„ skriver jag pĂ„ natten. Boa noite amigos AtĂ© amanhĂŁ Q
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: