Livet är ingen dans på rosor🌹🌹

Har varit trögt med bloggandet nu men lovar skärpning. Hittade en gammal poesibok och i den skrev min mormor: Livet är ingen dans på rosor, Älska din man och stoppa hans hossor!! Nu stoppar man inga strumpor och det där med dansen, det stämmer också! Vi har haft lite oflyt med saker som pajar, micro, stora TV'n m.m. Men det är ju egentligen bara materiella ting. Efter att ha levt ett socialt liv med många vänner, arbetskompisar, passat barnbarn, träffat grannar, motionerat med "slingangänget", AW med härliga kompisar, Bio, arbetat mycket och flyttat till ett drömland. Då är ju allt toppen. Slippa jobba, billigt att leva, underbart klimat, bra boende på 13:e våning med härlig utsikt, stor terass m.m. MEN: Saknar Alla Goa Vänner, familjen, grannar. Man kan inte bara gå på bio spontant. Eller AW med kompisarna. Låna barnbarnen en helg och mysa ❤️ Säkert helt naturligt att saknaden gör sig påmind efter en sån flytt vi gjort, vore konstigt annars. Vi fortsätter upptäcka nya småstäder runt i Algarve och återvänder gärna till ett par pärlor. Albufeira och Tavira är två favoriter! Vi hade besök av AG's äldste son med sambo under 5 intensiva dagar. Jättetrevligt! Vi var bl.a i Albufeira, och det blev ett bad för ungdomarna i härliga vågor. Det har tydligen varit en ovanligt kall vår fick vi veta av en kypare. Men vi tycker det är riktigt skönt. Vi var på en bra restaurang och firade AG när han fyllde år. Mycket gott och trevligt. När vi ätit, tonades belysningen och in kom servitrisen sjungande med en tårtbit som dom satt ljus i! I sju månader har jag velat prova en indisk restaurang eftersom jag älskar indisk mat. Men AG lyckas prata bort det varje gång. Men nu äntligen gick jag helt enkelt in och satte mig och det var bara att följa med eller inte 😂 Jättegod mat!! En dag skulle AG plocka ner en del av markistaket på terassen och står på en smal kant med kroppen utanför!😱 13 våningar!! Jag hade riktigt ont i magen. Fy vilken känsla!! Lite dumdristigt! När vi var i Almancil och stannade på parkeringen utanför en stor affär, kom en liten tjej på 8 år, och frågade om vi ville köpa en söt valp som hon bar på. Nej sa vi. En helt bedårande liten blandrasvalp. Vi kunde inte låta bli att gå fram till bilen hon kom ifrån. En Minicooper. Bagageluckan var öppen och där låg 7 valpar i filtar. Kan inte vara så gamla. Nyss öppnat ögonen. Lite sorgligt. Önskar jag kunde tagit alla med mig. Nu går vi i väntans tider! ☺️ Storkarna ruvar för fullt i alla bon. Vi har räknat ut att det är nära förestående. Skall bli kul se storkungar. Vi körde till Spanien en dag, Ayamonte. Har varit där ett par gånger. Nu skulle AG kolla om bokningen på golfen var ok. Vi får nya gäster 29 april. Lillebror med sambo. Så då blir det golf på Isla Canela. När vi är i Spanien tankar vi. Stor skillnad på priset. Faro kostar 1 lit 1,47 euro Spanien 1.06 euro. Ganska stor skillnad. En dag på stranden hittade jag något märkligt. Har aldrig sett något liknande. Visste inte om det var en stor insekt, tång eller skräp. Låg i vattenbrynet. Försiktigt i nypan och tog en bild. Googlade och fick reda på vad det var. Hajägg!! Ja det var det. Jag lät det stanna på stranden. Mina citroner växer på balkongen. Där är massor med blommor och man kan se att det blir många citroner!! Nere i vår Marina har man byggt upp jättetält, och nu fick vi reda på vad som skall ske. Stor ost och vinfestival . Torsdag till söndag. Mycket livemusik, mycket ost och vin!! Och det blir säkert mycket annat gott att äta. Synd att lillebror missar detta. Nu skall vi förbereda för nya gästerna och ladda upp. AG och Peo skall spela golf. Jag och Jill hoppas på strandväder. Och shopping så klart. Boa noite
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1 Natalie:

skriven

fin blogg!

Svar: Tack!
Lena Viltare

2 Gun:

skriven

Det är ju en stor förändring ni gjort,så klart att det kommer stunder när ni saknar nära och kära.Jag hade aldrig tillåtit min man stå så på balkongen,jag fick rysningar när jag såg bilden.Många fina bilder också du lagt ut.Fortsätt njut och jag tror många saknar er här hemma också❤️

Svar: Ja visst är det så Gun. Och ang. Min man, så går det icke styra honom 😁
Lena Viltare

3 Annica:

skriven

Styrkekramar till dej 💖 så fina bilder och nice shopping ser jag. Var nu rädda om varandra, njut av livet så ses vi om ett tag. Kram till Er båda 😍

Svar: Tack Annica💖 Det går snabbt fram till maj☺️
Lena Viltare

4 Lisa:

skriven

Hej Lena❤️
Vi saknar också er, ibland känner jag mig nästan deppig, men tiden går fort o snart står vi i Kastrup för att hämta er😜😘
Kramar från Lisa o John

Svar: Det ser jag fram emot❤️❤️😘
Lena Viltare

5 Carola:

skriven

Hej Lena

Jag har läst din blogg flera gånger sedan du startade den. Har alltid gått in på vilterskan.blogg.se vilket fungerat bra. Nu om jag går in på vilterskan så är det senaste inlägget det du lade upp i februari!? Detta inlägg hittade jag då jag försökte hitta andra bloggare runt Almancil. Du kanske skall kolla att allt fungerar som det skall. Jag vill gärna hitta din blogg och gärna en uppdaterad variant förstås. :)) Hoppas det löser sig. /Carola

Svar: Hej Carola. Ja, det stämmer att det är länge sen jag bloggade. Har varit så mycket som hänt, men nu skall jag igång igen🤗 Tack för att du läser. Lena
Vilterskan


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: