Sista dagen med Lisa och Felix

 
Torsdagen kom vi upp i bra tid. Lisa tar sig an blomjord och några blommor som skall planteras om. Lisa hade även med sig från Sverige 3 olika "Hostor" (Funkia). Lustigt med dessa Hostor. Jag hade dom i Glumslöv i krukor och tog med dom när vi flyttade till stan. Nu när vi flyttade till Portugal tog Lisa över de stora krukorna och nu har jag fått tillbaka 3 olika sorters!! Cirkeln är sluten ☺️
Och de har redan vaknat till liv. Man ser skott börja komma. Lisa planterar även pelargoner från Gibraltar 😁🐒. Vi kunde inte låta bli 😂  Och från en fin buske i Faro full med knallröda blommor som påminner om hibiskus men vi är inte övertygade. Under tiden fixar jag frukosten. Efter frukost kommer saxen fram!  Lisa klipper toppar och nacke på mig. Sen får jag måla i de gråa senare. Har ju trivts så bra med mina slingor. 
Sen packar vi badkassen och kör till Quarteira med den härliga stranden och fina vågorna. Härliga timmar i solen!
Till lunch köper AG 2st fina Pizzor som vi delar på 4. Jättegott! Kanske inte så nyttigt. Det får vi ta igen senare. 
Vi blir ännu mer förtjusta i staden Quarteira med sina 21000 invånare. Förmodligen överfullt med turister under högsäsong. Vi kör 17 km hem till Faro för fika, vila och dusch. 
På kvällen vill jag bjuda på Qasual en fin fiskrestaurang i gamla stan. Träffade på ägarinnan utanför vår trapp och hon frågade om vi var nyinflyttade. Lämnade sitt visitkort och önskade oss välkomna till hennes restaurang Qasual!!! Vi har sparat detta till sista kvällen med Lisa och Felix. Ägarinnan är nog Fransyska. Jättegullig och känner igen mig. Men en av hennes anställda, en tjej, pratar bättre engelska. Vi blir så väl mottagna och hon förklarar noga de olika maträtterna. Jag och Lisa bestämmer oss för olika Tapas. Räkor, bläckfisk, grönsaker mm
Felix och AG tar kötträtter. Som jag tidigare sagt, ta inte på läsglasögonen! de serveras inget som inte går att äta!!!
Vi har en mycket trevlig middag även om det känns vemodigt att Lisa och Felix åker hem imorgon tidigt. Under middagen går ägarinnan runt och sjunger för oss på franska. Vilken röst!!! Helt otroligt. Om man blundat kunde man trott det var Edith Phiaff. En helt fantastisk avslutning. 
Vi vandrar hemåt för 2 st skall packa färdigt sina väskor😢 Det blir till att gå upp tidigt imorgon 03.30
Ate amenja
 
 
1 Jessica Eriksson:

skriven

Hej där!

Vilken fin blogg du har. Kolla gärna in min blogg där jag skriver om allt möjligt tex hur det är att vara nyinflyttad i Stockholm där jag jagar mina drömmar!

Hoppas du får en fortsatt bra dag!

Svar: Trevligt att du tycker så! Är nybörjare, men älskar skriva. Skall absolut besöka din blogg
Lena Viltare


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: