Inskrivning

Måndagen kom med strålande sol från blå himmel igen!!! Känns pirrigt i magen idag. Äntligen skall jag få lära mig portugisiska!! Vi äter god frukost på terassen med lite tärningsspel på det! Har blivit rutin. Kör en maskin tvätt innan skolan. Nu blev det bara inskrivning i dag. Det visar sig att Janet är chef för allt men har inhyrda lärare. Jag skall alltså få privatlektioner av en portugisisk lärare som pratar engelska 😁  Det kostar 15 pengar/lektion men jag tycker det är värt det. Just nu verkar jag ett hopplöst fall. När jag lyssnar på språket tror jag aldrig jag klarar av det. Men jag skall banne mig kämpa för att klara det.  Vet inte om man blivit lite trögare när man blivit pensionär 😖😖
Eftersom det bara blev inskrivning packade vi badkassen och körde till Praya de Faro och badade. Härliga hanterbara vågor idag 🏊  Självklart plockade jag stenar och snäckor. Ett måste! Sen hem och lagade till god lax i ugnen. Mmmm
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: