Egentid đŸ€—

SĂ„ har Doris och Harry "flugit" hem till Altura. Elvis var med och hĂ€mtade sina fina fĂ„glar. En alldeles underbar hund❀ Han skall fĂ„ bo hĂ€r mycket i sommar och det ser vi fram emot. Det livar upp i huset. Husse och matte hade med sig godsaker ifrĂ„n Italien! Det fĂ„r jag gömma undan! 😂😋
 
Parmesan, gorgonzola och Italienskt vin!! Tusen tack Riita och JonnyđŸ€—
 
AG deppade ihop hĂ€r pĂ„ kvĂ€llen. Det Ă€r ju inte sĂ„ konstigt. Det tar pĂ„ psyket. KĂ€nns ibland som vi bĂ„da balanserar pĂ„ en tunn nervtrĂ„d. Men vi hoppas, hoppas! Jag hittade fĂ€rsk torsk som serverades kokt med Ă€ggsĂ„s. Det Ă€r ju snĂ€ll mat för magen. Tror det har vĂ€nt nu. AG gillade torsken och sĂ„sen! Allt gick Ă„t! HĂ€r i Portugal finns det ocksĂ„ fĂ€rdtjĂ€nst, precis som i Sverige, fast trevligare 😂 LĂ„nade en bild ifrĂ„n en grupp.
 
Jag har lĂ€st mycket om Kombucha men inte förstĂ„tt vad det var. Skall vara bra för mycket. Bl.a leverskyddande, cancerförebyggande, sĂ€nkt kolesterolnivĂ„, bĂ€ttre immunförsvar och mycket mycket mer. Nu har jag fĂ„tt en kumbucha, volgasvamp, av Maggan. Den har anvĂ€nts i Kina i över 2000 Ă„r. Nu dricker vi Kumbucha varje dag.đŸ€— Jag fick Ă€ven kefirgryn, sĂ„ frukosten bestĂ„r av egengjord kefir! NĂ€r vi hĂ€mtade Kumbuchan och grynen i Tavira, sĂ„g jag skillnad pĂ„ Maggan. Hon har anvĂ€nt detta nĂ„gon mĂ„nad och slipper sitt onda i magen. SĂ„ nu hoppas vi!! Egentid behöver vi alla lite dĂ„ och dĂ„.. Jag kopplar av hos min TeresađŸ€— Hon fixar allt. Jag har fĂ„tt manikyr och fixat naglar.
 
Ögonfransar!! JA, gamla mĂ€nniskan fixar till sig 😂😂
 
PĂ„ Teresas salong har kommit en ny frisör. Daryia. Hon Ă€r duktig! Pratar bara ryska och Portugisiska, det funkar, dobro😂 Jag har fĂ„tt sommarfrissa nu, lite kort kanske, men jag trivs med det.
 
Allt detta har jag fĂ„tt till priset av, hĂ„ll i er, 50 pengar đŸ‘đŸŒđŸ˜‚ NĂ€sta behandling blir massage med varma stenar. Köpte 2 kg jordgubbar, 3,98, Supergoda 😋
Nu fĂ„r jag ta tag i gĂ€strummet! BĂ€dda fĂ€rdigt. GĂ€sterna kommer om 2 timmar😳😂 Ha en go helg! Bom fim-de-semana đŸ‡”đŸ‡č AtĂ© amanhĂŁ
 

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: