Hoppas på ett friskt 2019

 
Ett tag sen jag skrev något. Har inte orkat. Känns som jag tycker synd om mig själv. Det är ju inte jag som är sjuk 😳 Men, JA, jag har tyckt synd om mig själv! Så är det! Det är så fruktansvärt stå sidan om och vara totalt maktlös. Se en människa, tillika ens äkta hälft, brytas ner totalt och kilona bara försvinner. Tror AG fått alla tänkbara biverkningar som finns. Jag försöker laga mat som kan tänkas slinka ner. Gör smoothies, går på Apoteket och köper alla sorters näringsdrycker, kollar Alla Olika tabletter så han tar rätt. Nu får jag hjälpa till med duschen. Senaste biverkningen började med utslag på hals, bröst och ryggen. Dessa blev till blåsor som nu vätskar sig och gör ont. Tvätt med barnolja och sen lite barnpuder. 4:e behandlingen fick skjutas upp en vecka. Bra tänkte jag. Nu hinner han äta upp sig lite. Men, han kan inte äta. Fan! Jävla cancer!! Så blir jag irriterad. Men snälla! Ät lite. Drick den här näringsdrycken! Du måste!!! Alternativet är förmodligen inläggning med näringsdropp. Jag tröstäter och går upp i vikt😫😳 Vi kan säkert byta jeans med varann. Julaftonen kunde vi i alla fall åka till Lisa och John. AG sov någon timme i gästrummet. Han åt ingenting. Bil orkar han inte köra mer. Tänk att muskler försvinner så fort. Nyårsafton hade vi bokat på restaurang med nyårsmeny. Det fick avbokas, och jag tillagade en god oxfilé provensale hemma. Lisa och John kom. AG låg mest och vi andra 3 spelade Canasta. På tolvslaget önskade jag bara att AG skall bli frisk! Jag fick tankat lite positiv energi i mellandagarna. Emil kom med Carl och Viola❤️ Jag försökte ordnat lite mysigt tillsammans med dom. Vi körde till stranden och lekte i sanden. Vi var på lekplatser, Algarve Forum och i vår park med alla påfåglarna. Emil lärde mig spela Backgammon! En julklapp han hade med till mig🤗 Jag vann 3 spel på raken. 😂 Jätteroligt spel! Sen spöade han mig i Canasta😳 Nu har jag ingen spela med.
 
 
 
Idag har vi varit på sjukhuset för provtagning inför behandling imorgon. Vi gick dit i sakta mak. Men fick bli taxi hem. Det kostade 3,25€!! Titta nu på Cancergalan ikväll och skänk oss en tanke. Jag tycker inte synd om mig hela tiden bara så jobbigt man inget kan göra. Nu skall jag göra potatismos med fisk till. Hoppas AG kan äta nåt lite 🙏🏼 Bom dia Até logo 🇸🇪🇧🇴🇸🇪
 
1 Gun:

skriven

Håller båda mina tummar att det slutar bra

Svar: Tack Gunsan❤️ Hoppas det blir bra med Janne ✊🏻✊🏻
Lena Viltare

2 Lennart Johansson:

skriven

Hej Lena.
Har läst din blogg ifrån början och saknar att du kanske inte orkar skriva så ofta längre, Hoppas innerligt att AG mår bätttre. Jag har en fråga till er angående när ni tog in bilen till Portugal och om du orkar så är jag tacksam om du mejlar till mig.
Vänliga hälsningar .
Lennart

Svar: Hej Lennart. Ja, det var ett tag sen jag skrev men tog tag i det igen. Det är tuffa tider nu. Jag svarar gärna på dina frågor, om jag kan. Ha en bra dag. Hälsingar Lena
Lena Viltare

3 Lennart Johansson:

skriven

Hej Lena.
Tack för ditt svar.
Jag läste någonstans i din blogg att ni måste skaffa ett sk "EU-intyg om överensstämmelse (COC)" dokument,för er bil som ni tog med er, och det har ni tydligen lyckats med. Min fru och jag har också en Renault Clio som vi vill ta med oss till Portugal när vi nu går i pension och flyttar ner i höst. Kan du förklara hur ni lyckades skaffa ert dokument så skulle vi vara tacksamma.
Finns det ingen av de nya medicinerna (tabletter)som kan hjälpa AG, vissa är väldigt effektiva t.ex. Tarceva?
Vänliga hälsningar
Lennart

Svar: Hej Lennart! Det skall vara ett originalintyg som följer med bilen (gult) när den är ny. Har man inte det, vilket vi inte hade, får man gå till Volvo i Sverige och beställa ett sådant. Dom beställer ett från Frankrike och det kostade då (2015) 1800 SEK. Välkomna till Portugal! Ett fantastiskt land och underbara Portugiser🤗 Var i Portugal skall ni bo? Tarceva, är det en bra medicin mot diarré ? Är det receptfri i Sverige? Får gäster på lördag, och då kunde de köpt med sig. Varma hälsningar Lena
Vilterskan


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: