Sämre väder

Så kom Peo och Jill! Jag kan inte följa med till flygplatsen för det skall lastas in både bagage och golfklubbor. CLEO är ju inte så stor😂 Jag hade förberett middag och resenärerna var hungriga. Så efter bagageöppning lät dom sig väl smaka. I bagaget fanns kaviar, Zoegas, matjessill, Marabou Black (från Pia) m.m.  Vi spelar så klart tärning, 10000. 
Tyvärr rår man inte på väder och vind och tur är väl det. Det är inget direkt strandväder. Tror vårt klimat flyttat till Sverige. "Killarna" Kör till Spanien nästa morgon och spelar golf. Jag och svägerskan tar en rundvandring i vår vackra stad. Mysigt i gamla stan och gränderna. Det är ju inte kallt ligger på 23 grader. Blir en mysig dag.
Idag ser himlen ut som att det blir en shoppingdag i vårt ny shoppingcenter MAR. Ligger i Loulé sidan om IKEA.
Det handlas lite kläder och tvålar. Här är mycket titta på. Outleten är som en jättemysig liten stad för sig själv. Det är fredag och då kan man äta köttbullar på IKEA för 2 pengar, och det gör vi så klart 😂 Vi sitter ute på deras fina terass. 
Lördagar är det mycket trevlig marknad i Olhao och den kör vi till. Här finns ALLT! "Killarna" köper var sin pike' och svägerskan glasögonfordral i kork. Kork är ju stor industri här. Bönderna är här och säljer sina grödor. Jag letar efter raberber men får konstatera att det odlas inte här. Efter att försökt uttalat det och ingen förstår vad jag menar, tar jag fram en bild på mobilen och visar. Ruibarbo🇵🇹  Jag som skall baka rabarbekladdkaka😞 Jag får glömma det. Förresten är det inte så bra med tanke på min svällande midja😂
Inne i saluhallarna är det stor fiskmarknad, slaktare, bagare och även här inne frukt och grönsaker
Lördagkväll gör jag portugisisk middag till våra gäster. Bacalhau à Brás!! Undrar vad dom skall tycka om det🤔
Börjar så försiktigt, men tar om! Då blir jag glad. Så roligt att dom tycker om det. 
Blev mycket bilder idag🤗 Fortsättning på lillebrors besök imorgon. 
Bom fim-de-semana 🇵🇹🇸🇪
 
Ps! Glöm inte gillaknappen😉
Até amanhã 
❤️
1 emma:

skriven

vilket roligt paraplytak

Svar: Visst är det läckert
Lena Viltare


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: