Prover, mammografi

<div>Så försvann en vecka igen.Visst tickar klockan fortare när man blivit passionist. Känns så. Jag var på en klinik och lämnade alla prover en morgon. På eftermiddagen kom ett sms att provsvaren fanns på min e.post. Jag hade fått ett lösen för att kunna se dem. Efter utskriften försöker jag utläsa hur det står till med mig🤗 Inte helt lätt. AG erbjuder sig att titta på det. Du är nog döende😫 Va??? Ditt kolesterol är högre än högsta risksiffran. Ok. Jag försöker mig på att läsa alla andra svar, men begriper det icke.  Får vänta tills jag träffar snyggdoktorn igen. Googlar lite på kolesterol. Hrmm Motion, nyttig mat, ärfligt mm.
<div>Extrapris på stora fina hallon. Det blir några askar att frysa in. Nyttigt skall det vara!

 Stora körsbär, nästan svarta, 2kg låda 4,99. Vi åt så det stod härliga till😂
Plötsligt är jag bara Såå sugen på rotmos. Kålrot ser man sällan här. Vi går runt på marknad (torghandel) saluhallen och i olika affärer. Nabo heter kålrot. Jag köper nabo, men den är ljusgrön med vitt "kött" men jag kokar den tillsammans med morötter, majrova och potatis. Det blir ett mos😂 Ganska likt rotmos och smakar bra. 
 
Våra röstkort kom från Sverige. Vi skall rösta på konsulatet i Tavira. I någon grupp, Svenskar i Portugal, träffas man och har valvaka Tillsammans. Hade varit trevligt men lite långt härifrån. 
 
Så var det dags för mammografi. I eftermiddags gick jag iväg laddad med alla papper. Först mammografi och efter 30 min var det ultraljud som utfördes av en läkare. Han läste på mina journaler ifrån Lund. Sen höll han på länge och pratade om att det såg konstigt ut😫 Just då hade det varit skönt ha någon med. Tyckte han pratade bra engelska, men jag förstod icke vad han menade. Att något var fel, hämta svar imorgon, fler undersökningar???? Är ganska kluven. Får avvakta. Det såg inte bra ut, så mycket förstod jag. Tror han ville se mina senaste bilder från mammografin. 
Jag har äntligen kommit igång med mitt motionerande igen!  Känns så härligt🤗  Rask promenad innan frukost och 20 min på något Utegym. Sen blir det plankan, och rockringen har rullat fram igen😂
 
Boa noite amigos 🇵🇹
Ate amanhã 
 
🇸🇪🇵🇹🇸🇪
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: