Våren är här!

Nu har det gått för lång tid mellan bloggarna igen😫  Vintern har varit riktigt kall i år. Vi har investerat i ett extra element. AG har varit sjuk hela januari. Allvarlig halsfluss. Det tog lång tid innan han blev "normal" igen😂 Han ville ju inte till läkare, men en penicillinkur räckte inte. Ett läkarbesök blev det i alla fall. Kostade 4,50 pengar. Han fick konstaterat att en man i den höga åldern, tar längre tid för tillfrisknande. Jag hittade en glasögonbutik på Algarve Forum och passade på gå in och kolla om man kunde få gjort undersökning. Jo det gick bra. Fick tid en söndag. Jag gick aldrig till det andra stället. Träffade en supertrevlig kvinnlig optiker, tror hon var ögonläkare. Fick verkligen undersökt ögonen på alla sätt och många moderna maskiner. Tog 1,5 Tim.  Valde bågar vilket jag tycker är svårt. Priset var så där. Mina glas är så himla dyra även i Sverige. Det var rea på bågarna och jag skulle få bästa tänkbara progressiva glasen. Och någon specialslipning så glasen blir tunnare och inte se ut som cocabottnar! 1133 pengar😳 Men efter rabatter som jag inte förstod blev slutpriset 652 pengar👍🏼😂. Obrigada! Och då fick jag 2 pkt endagslinser🤗 Det tog 8 dagar, sen kunde jag hämta glasögonen. Så bra det blev! Så bra jag ser. Värt varenda euro. 
Vi var på utflykt med Lisa och John till en liten by med en helt underbar strand Olhos de Água. Det tillhör Albufeira. Det gick inte köra ner på vägen till stranden, den var totalt sönderregnad. Men mycket vacker natur och helt underbart väder
 
Någon hade byggt konstverk i sanden! Jättefint. 
Detta är ett hajägg!  Har träffat på det någon gång tidigare här, men aldrig tidigare har jag sett detta i något annat land. Vi hittade jättemånga här på denna stranden
Det var bara en som ville bada, och det var Debbi😂
En liten fin ödla såg vi. Supersnabb var den
 
En dag var vi i bergen och körde. Här finns massor av korkek. Det är mycket stor industri här. Väskor, skor, kepsar, hattar förkläden ja, massor med saker i kork. Träden är märkta med siffror och bokstäver. Vem som äger dessa och man ser tydligt hur dom skördar och sen målar på något för att träden skall må bra efter skörd
Så klart blev det lite kork med hem😂 "Fallfrukt"
Vi kom fram till en liten kyrka som såg övergiven ut. Och intill något som  vi tror är ett kloster. Här växer eucalyptus  som blommar, mimosa och alla dessa fina mandelträd. Så fantastiskt vackert! Finns massor. Sitter kvar en del mandlar som jag fick plockat. 
Eucalyptus. 
Inte helt lätt försöka få ut en mandel🤔😂
Citronträdet blommar för fullt. Hundratals väldoftande blommor. Och det lockar både bi och jättehumlor ända upp på tolfte!!
Skillan blommar och de andra vårlökarna är på gång. 
Det är VÅR
Boa noite 
 
1 Lisa:

skriven

Trevlig tur, jätte fina foto Lena👍👍👍ooooh vi måste ut mer💕💕

Svar: Tack! Ja det är himla kul och upptäcka nya fina pärlor och guldkorn här😍
Vilterskan

2 Annica:

skriven

O så mysigt ni har det. Jättefina bilder ☺

Svar: Ja visst har vi🤗 Vi är ju Passionister.
Vilterskan

3 Gun:

skriven

Underbara bilder

Svar: Tack bästa Gunsan❣ Älskar fotografera🤗 Får investera i en riktig kamera.
Vilterskan

4 LilleMats Carlsson:

skriven

Woooow vilka underbara bilder, du är ju ett riktigt proffs på att plåta. Vad synd om stackars Göte som varit sjuk hela " året " jag tror inte du sköter om honom som en redig karl kräver ;-) häll i honom en go Whisky så han håller sig frisk,,,,, vi män är lite känsliga när det gäller val av meducin ;-)....... Hälsa honom så gott och var rädda om er, ha de gott.

Svar: Hahaha Ja du Mats, jag är ju inte van vid så gamla gubbar😂 Jag har nog pysslat om honom. Nu är han på "rekreationsresa" i Sverige. Kanske bättre meducin där😂 Tack för komplimangen. Jag älskar fotografera och tycker det är på tiden jag får en riktig kamera. Här så många fina fåglar och då krävs lite bättre utrustning än min IPhone 6🤗 Sköt om dig❣
Vilterskan


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: