Snickeri och pyssel

AG har oftast nytt projekt på gång. Det han saknar är en Snickarboa! Den bästa hade han i Glumslöv. Van att ha mycket verktyg och maskiner. Det blev ju bortprioriterat när vi emigrerade. Nu i efterhand, kunde vi haft någon bra maskin och såg med oss. AG har haft i tankarna att göra en sänggavel men vi kunde inte hitta en bra brädgård. Men nu! Har vi hittat Maxmat!! Där finns allt han, och jag också, kan önska till riktigt bra priser. Skulle säga att det är som ett bättre Bauhaus. Vi har kopierat grannens (i Landskrona) egengjorda sänggavel. Vi fann fina brädor och skruvar. Fick sågat till alla brädor i exakta mått. AG började bygga bockar av spillbitarna, och sen målades allt svart 3 ggr. Sen blev det till att skruva ihop alla brädor. 
Såå supernöjd! Blev helt nytt sovrum. Vi hade tur att hitta ett passande överkast till reapris. Och sen följde det med någon matta och sänglampor också🤗  Letar efter nya gardiner också, men inget som är akut 😂
Denna veckan är jag i Sverige och det är viss temperaturskillnad 😂 Blev till att köpa ny vinterjacka. Jag blev bjuden av Johanna att följa med på julpyssel. Jag och Vicky följde med till Ramlösa, hem till en kompis, Gunilla. Hela källaren var en härlig pysselverkstad och supertrevliga kollegor till Johanna. Gunilla hade gjort många olika modeller som inspiration. Det fanns en uppsjö av allehanda material. Mycket ifrån naturen. Gunilla, gjuter betong, stöper ljus, tillverkar konstverk med ståltråd, och bakar underbart gott bröd! Det blev fika i pausen med både mörkt och ljust bröd. Egentillverkade marmelader, mmmmm supergott! Sist en så smarrig kaka. 
Jag gjorde en adventskrans att ta med hem till Faro. Enkel, men i mina ögon, Läcker!!
Johanna gjorde en fin dörrkrans Med ljusslinga! 
Det blir många fina saker i min resväska när jag åker hem på lördag🇧🇴
1 göthe:

skriven

Såå fint !!

Svar: Tack, det tycker jag också❤️
Lena Viltare


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: