Strömavbrott 😱

Som vanligt kör vi ett par rundor Yatzy och 10.000 efter frukost. AG blir lite sur när jag får en stege. 2000 poäng!!! Jag leder fortfarande ligan!!! Har blivit som ett gift med detta spelande, men trevligt. Verkligen en slappefredag. En runda på stan och en timme på café. Har börjat titta efter klänning till bröloppet. Här finns många trevliga affärer. Får ta tag i det på allvar. Tycker det var långt fram i tiden, med plötsligt är det nära. 14 maj är snart här. Fredagsmys med glass!!! Har avvant min kropp med sött och skulle så klart inte ätit glass, och absolut inte så mycket!! Halsbrännan kom som ett brev på posten 😁  Blir extra lång PW imorgon. Såg Rod Stewart på reklampelarna, skall vara konsert i Lissabon i juli. Det skall bokas!! På kvällen hör jag en smäll och allt blir mörkt!! Vad händer??? Vi var i skilda rum, jag och AG, det blev verkligen mörkt, kolsvart. Letade mig ut i köket och det brann i micron! AG skulle värma spetskål till laxen och tydligen har det blivit något fel på timern i micron, för den stannar inte, bara fortsätter värma på. Min fina tallrik sprack på mitten och kålen brann upp. Kök och vardagsrum blev fyllt av illaluktande rök. Fick öppna tvärdrag. Kunde gått illa.  Nu fattas vi en Micro!!! 7 år blev den. 
Har satt ut fat med äppelcidervinäger på olika platser här och det äter upp lukten. 
Até amanhã 
boa noite 
☀️🇵🇹☀️
 
 
1 Gun:

skriven

Inte bra🚒 Pep inte brandvarnaren?

Svar: 😁Det är nu jag skall skämmas 😔🙄
Lena Viltare

2 Carola:

skriven

Hej Lena

Så kul med din blogg. Har suttit och läst allt du skrivit och kommer att fortsätta följa dig. Vi är själva på väg att göra samma resa och skall ner och titta på bostäder i juni.
Ha det gott/Carola

Svar: Hej Carola! Har du läst från 21/6 då fick du mycket läsning ☺️ Roligt du vill läsa. Många tips om ni flyttar hit. Vart flyttar ni ifrån? Vi har inte ångrat flytten en sekund! Glad Påsk! Boa Páscoa 🐥
Lena Viltare

3 Anonym:

skriven

Vi bor i Göteborg. Vi vet inte var vi vill hamna än. Vår tidplan är att flytta om ca 1,5 år. Glad Påsk!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: