Länge sen sist ☺️

Har varit trögt på bloggfronten sista tiden. Midsommarfirandet är över sen länge. Det blev ganska traditionellt här. Matjessill, lax, köttbullar, ägg, nypotatis, hemmagjord gräddfil, snaps och jordgubbar!!
 
Dessvärre har det kommit ohyra på många av mina fina växter under tiden i Sverige😟 Värsta sorten: Ullöss! 3 st stora Bouganvilla klipptes ner i svarta "liksäckar", efter försök med giftspray. Blir inga fler Bouganvilla i år. Våra fina Nerium hade smittats. Där klipptes blomställningarna av och besprutades. Min finaste Palm blev uppdragen och rentvättad i hela rotsystemet, sen omplanterad i sanerad kruka! Även Citronträdet hade påhälsning. Där vill jag inte bespruta, utan nöjde mig med avtvättning. Efter att googlat på Ullöss har jag lärt mig var man letar och det blir en rond varje morgon.
 
 
 
 
 
Kunde inte låta bli komplettera med några nya växter. En rolig sukulent, Hortensia, ny Nerium och några nejlikor. Och några andra😂
 
 
 
 
 
 
 
Det blir mycket fotboll nu i EM-tider. AG ser de intressantaste matcher på sportbaren, och det hörs upp på terassen när något intressant händer!  Nere vid Marinan har man storbilds-tv under hela EM. Blir ju spännande på söndag, men jag tror Frankrike tar det. Tycker det var trist för Tyskland😟  
Efter ett tips från en gammal arbetskompis, har jag letat fram SkipBo!! Tärningarna har fått vila. Som det står på spellådan: Varning!!! Beroendeframkallande!! Har nu spelat 100 omgångar!!!😜  Jag leder med 1 Vinst över AG!!
Härlig sallad till kortspelet!
Nu blev det mycket växter. En sista! Lustig historia om mina "hostor" Jag hade dom i Glumslöv och tog med dem när vi flyttade till Fröjdenborgsgatan. Gav dem till Lisa när vi emigrerade. Lisa tog skott med i höstas, och nu växer dom här på 12:e!!
Jag har hunnit få Portugisiskt körkort nu!  Tog bara ett par timmar och kostade Gratis!!! Står att jag får köra Taxi!!
 
Blev ett långt inlägg idag, och mest om blommor! Vi synes snart!
ate amanhã 
 
1 Per-Olov Karlsson:

skriven

Dags att sätta skylt på Cleo nu då, lite extraknäck som Taxichaffis?

Svar: Haha, det hade ju varit kul!!
Lena Viltare


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: