Hemresa

Klockan ringer 03.15. Oj vad tidigt😁 Nu fĂ„r man gĂ„ upp pĂ„ en gĂ„ng. Blir snabb enkel frukost pĂ„ stĂ„ende fot. Sista grejor Ă„ker ner i vĂ€skorna. Sen hissen ner i garaget och i vĂ€g till Flygplatsen. Incheckningen klarade jag av igĂ„rkvĂ€ll bara vĂ€skan som lĂ€mnas in. Bra att Felix och Lisa Ă€r pĂ„ samma flyg. KĂ€nns tryggt. FarvĂ€l Ă€r inte roligt. Tiden har gĂ„tt alldeles för fort. Puss och kram och hej dĂ„đŸ˜ą Ses nĂ€sta Ă„râœˆïžđŸ˜ą
 
 
Fy vad tyst och tomt det blev. Jag stĂ„r pĂ„ terassen och ser nĂ€r flyget tar fart och lyfter mot Lissabon dĂ€r dom bytar flyg. Nu fĂ„r vi leva pĂ„ de minnena ett tag. Resten av dagen blir det tvĂ€ttning. Blir en riktig slappekvĂ€ll. Tror AG kollar film. Lördagen kör vi till Olhao och ett varuhus Continente. Vi letar efter en stege att hĂ€nga klĂ€der pĂ„. Vi har fortfarande inte hittat den vi vill ha. Men pĂ„ parkeringen finns en fantastisk hibiskus. Skarp orange dubbel blomma. Vill ha!! Ja, jag kan inte motstĂ„. Tittar mig omkring som vĂ€rsta tjyven 🙄 Lite skam i kroppen har jag. Tro det eller ej. TvĂ„ smĂ„ skott blev det. Stod ett mycket mĂ€rkligt trĂ€d sidan om bilen. Har aldrig sett nĂ„got liknande.
 
 
VÀl hemma bestÀmmer vi att gÄ ut en rejÀl runda. Vi gÄr ner i vÄr fina park med alla pÄfÄglar. Man har börjat klippa trÀd och buskar och rensa upp. Ser riktigt trevligt ut. Jag har med mig saxen och en liten pÄse. HÀr finns nÀmligen stor hÀck med dubbla gula hibiskusar. Hrmm. Kan ju inte göra nÄgot om jag tar nÄgra smÄ sticklingar. Vi upptÀcker att det finns minigolf i en del av parken vi inte besökt tidigare. Kostar 1 peng/person att spela. Synd vi inte visste det innan i veckan. Vi fortsÀtter ner i gamla stan och kollar storkarna. De kommer ju ner till sina bon pÄ kvÀllen. Hemma igen blir det plantering av nya plantor!!!
 
 
 
 

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: