Välkommen till min nya blogg!

Mitt första inlägg.  Detta är riktigt spännande med bloggande! Premiär för mig. 

Min man Göthe har pratat många år om att vi skall flytta utomlands, kanske starta bed@breakfast eller något annat. ett tag tyckte han vi skulle sälja allt och köpa en husbil och bo i. Jag har nog varit en Stor bromskloss!!

Feg eller försiktig?? I våras kom han med nytt förslag! Vi flyttar till Portugal 😁 Vi säljer huset och flyttar. Sverige har ett bra avtal med Portugal för pensionärer. Göthe är ju fyllda 68 men kör fortfarande taxi, 10-15 pass i månaden. Nej sa jag, det går ju inte. Jag fick fast anställning 1 febr i år!!  Jag jobbar som personlig assistent. 

Men om vi börjar nu (maj) så blir det lagom till vintern flytta dit, tar ju lite tid sälja huset. Jag funderade och funderade....  -:Göthe: Det är såå billigt leva där, och nästan ingen skatt på pensionen!!! 😊 Han visade på fina billiga lägenheter på olika orter i Portugal. Ok, jag är med på detta. Vi kontaktade mäklare. Anna, en supertrevlig duktig mäklare tog sig an vårat hus, och det blev sålt inom 2 veckor!!!! Jag hann inte med😁. Skall vi hyra möblerat eller omöblerat, det är nästa fråga?? Började sälja möblerna!!  Nu har vi flyttat in rottinggruppen från paviljongen, ganska mysigt😊 Göthes son Anders hjälper oss ordna container och då kan vi plocka med oss ALLT!! T.o.m cyklarna. Detta innebär att vi hyr omöblerat. 

Nu skall vi enas om vilken ort i Algarve vi skall slå ner våra bopålar😉

1 Blogg.se:

skriven

Lycka till med din nya blogg!

Svar: Tack! Spännande 👍
Lena Viltare

2 Berit Wännman Carlsson:

skriven

Hej Lena, vilket äventyr!! låter jättespännande.
Lycka till både med nya livet och med bloggen.
Jag lovar att följa dej troget via nätet.
Berit

3 Lena Viltare:

skriven

Tack Berit!
Precis som vi följer dig och Sten och ert nya liv i Långträsk👍. Viss skillnad på temperaturer 😊. Vi kan sitta ute året runt. Hälsa Sten
Lena

4 Anonym:

skriven

Heja Lena ska bli kul o följa din blogg 😊😍

5 Lena Viltare:

skriven

Tack! Anonym 😊

6 Lisa:

skriven

Följer med spänning varje steg ni tar.
Kommer att sakna er, men givetvis gläds jag på era vägar.
👍🏻👍🏻👍🏻❤️💞💖💕

Svar: Tack Lisa💖💖💖
Lena Viltare


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: