Överraskar 😊

Jag älskar överraskningar men alla som känner mig vet hur svårt jag kan hålla mig😜 Äldsta barnbarnet, Felix, skulle ta studenten 8 juni. Mormors Prins❤️ Hur skulle jag klara av att missa det??? Nej! Eftersom vi väntar nya gäster 16 juni lyckades jag få till en resa 6-13 juni. Samtidigt så mönstrade Emil av, sonen, och vi möttes på Kastrup. Det blev en tågresa tillsammans till hemstaden. ❤️ När vi anländer, ringer Emil på dörren och barnen jublar! Pappa!❤️ De har inte träffats på 3 månader drygt. Då säger han till barnen: vet ni vad jag hittade på flygplatsen??? Nej. Då kliver jag fram och de tittar förvånade, Farmor!! Även jag fick kramar och pussar❤️
Visst är det roligt överraska🤗 
Jag kunde inte hålla mig utan ringde även Johanna. Kanske jag kunde hjälpa till med något inför studenten. Först ett besök hos bästa frisören! Camilla fixade till mitt hår och nu är jag nöjd!!
Jag var i god tid i Glumslöv och gick runt och bara njöt! Är det något jag saknar efter flytten till Portugal, så är det Glumslöv och "mitt hus". Det ser precis ut som när vi lämnade det 2009. 
Och den fina milleniumstenen! Eken var borta 
Jag går in på "vårt" torg och det känns precis som för 9 år sen. Får en ingivelse att gå och ringa på dörren hos Barbro och Ove! Några av våra käraste grannar❤️ Sagt och gjort. Efter en stund öppnar Ove och han tittar förvånat, sen ropar han: Barbro, vi har besök ifrån Portugal! Barbro står i duschen men kommer snabbt ner. Oj vad vi kramades❤️ Man skall följa sina instinkter och hjärtat! Det blev en mysig pratstund och en runda i trädgården bland alla fina blommor. Jag tiggde ett skott på fina pelargonen från Samos. 
 
 
Felix stora dag kom med flödande solsken och värme som räckte till. Nästan som Faro. Johanna, Victoria och jag körde till Sundspärlan där utspringet var. Vi tyckte vi var i god tid, men där var tusentals människor finklädda med plakat redan. Vicky hade finklänning på men tog foppatofflorna😂😂 och det var förståndigt av henne i denna värme. Nog bara hon som kände sig bekväm om fötterna. 
Det blev en supertrevlig studentfest med god mat och trevliga gäster. Extra trevliga möte med folk man inte sett på många år. Johanna hade verkligen ordnat allt till det bästa❤️
Jag fick ännu ett ryck! Ringde till  Lisa som bor i stugan på Gråen när dom är i Sverige. John hämtade mig med båten och vi fick en härlig dag tillsammans med många bad. Vi avslutade med god grillning av självaste Grillmästaren! Nu ses vi inte förrän i september! 
Jag hann med ett biobesök med Viola. LasseMajas detektivbyrå! Så mysigt gå på bio. En mycket sevärd film. Superduktiga ungar som har huvudrollerna. 
Victoria hade skolavslutning redan på tisdagen. Min sista dag i Sverige. Jag lovade att vara med. Det var nog finaste skolavslutning jag varit på. Så fint ordnat! Vicky slutar nollan. Alla hade sina framträdande med sång, musik och dans. Albin spelade. Mycket fint ordnat på Brogårdaskolan i Bjuv!
Avslutning med Sveriges nationalsång, och så klart stod alla upp. Sist, Den blomstertid......Sen gick eleverna med sin lärare till skolsalen för att kramas och sjunga en sång tillsammans. Sen blir det ettan till hösten med ny lärare. 
 
Har varit en supervecka som bara rusade iväg. Har ändå hunnit med mycket. 
Tidigt flyg tillbaka till Faro där AG väntar.
Boa noite é bom fim de semana 🇵🇹
 
PS! Glöm inte gillaknappen, om du tyckte det var läsvärt 😉 Ds.
 
1 Anonym:

skriven

Hur många år har du bott i faro nu? Karin E

Svar: 3 år 1/9🇵🇹 Tiden går så fort😲
Lena Viltare

2 Anonym:

skriven

Inte klokt, blir det flytt hem igen eller

Svar: NEJ! Det blir det inte!!🤗🇵🇹☀️
Lena Viltare


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: