Ommöblering🤔

Söndagar är det torgdag i Faro. Bönder kommer och säljer sin odlade frukt och grönsaker. Här finns många som säljer sina olika inläggningar av oliver. Det finns kryddor, bönor, linser och olika groddar.  Alltid hittar man något som inte finns i affären. Jag hittade en spräcklig böna som verkade intressant. Visste egentligen inte om man spritade dem innan kok. Men fick hjälp av Jessica, (dotter) att lösa det dilemmat. Vi googlade och kom fram till, Borlottibönor. Fick koka i saltat vatten 6-8 min. Blandade dem med vitlök men det blev ett engångsköp. De gröna bönorna älskar jag. Det följde med rödbetor och supergoda plommon. 
 
-Jag tycker vi skall byta sängarna. Vi flyttar in vår i gästrummet och tar in den andra,  AG har en plan🤔 Vår säng är 160cm och den i gästrummet 180cm. Ok, men då passar ju inte sänggaveln. Efter lite dividerande går jag med på förslaget.  Det drog ju med sig en massa andra saker runt Hela flytten. Och sängarna är i ett stycke😲 180cm!
likaså gavlarna. Herregud vad vi slet. Sänggavel i gästrummet var supertung i ett stycke, 2,5m💪🏼💪🏼  Men det blev ju storstädat i alla vrår. Nu passar inte tavlorna in i något av rummen, men det löser sig. Det var många roliga timmar😂 En spegel blev över och jag föreslog i hallen. Javisst, AG fixar meddetsamma. När jag kommer ut i hallen för att titta i spegeln. Men snälla AG, jag får ha en pall om jag skall se något i den spegeln😂😂 Såg inte ens hårtopparna!
Så här blev gästrummet med sänggavel som AG snickrat och jag tycker så mycket om. 
 
Vårt sovrum är inte helt klart. Blev ju av med sängborden. 😲  Det blir en tur till IKEA eller Conforama. 
Nu skall det sovas gott i "nya" Loppelådan😴
 
Boa noite Até amanhã 🇵🇹🇸🇪🇵🇹
 
PS! Glöm inte gillaknappen👇🏼
 
 
1 Henry Karlsson:

skriven

obk

Svar: Förstår precis vad du menar😂😂😂
Lena Viltare


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: