Hawk Eye.

Länge sen sist. Kan säga att det varit hektiska månader. Blev ganska tätt med gäster. Nu har Carita och Stefan varit här och det har varit supertrevligt! Vi har varit vänner sen 1994 då vi lärde känna varandra på en camping i Canet perpingon, Frankrike. 24 år som vänner. 🤗 Våra gubbar fick några trevliga golfrundor och vi "tjejer" gick med på en. Eller rättare sagt, vi tog över golfbilen! Så kul köra den. Sen tog vi mest bilder. Vi hoppade av vid hål 9 och satte oss i restaurangen och tog en lunch!😂😂
 
Carita är fantastisk på matlagning. Hon tar tillvara på allt. Av räkskalen blev det till godaste räksoppan, med vitlöksbröd. Såå gott. Resterna av räksoppan blev grunden till världens godaste fiskgryta en annan dag. Så många tips jag fått. Hoppas bara jag kommer ihåg allt. Carita picklade rosépeppar på kvist, som jag plockat här. Har någon picklat rosépeppar ?? Nej, vem skulle komma på tanken. Carita👍🏼🤗
 
 
Vi blev inbjudna av Ana till gatufest i Quarteira en kväll. Vi började med en fotbollsmatch, mitt i detta VM, Portugal åkte ut. Men sen vart det gatufest i alla fall. Supertrevligt! Härlig portugisisk musik. Liksom sambatoner. En lång dans var som ett gympapass. Det var grillat kött eller grillade sardiner. Allt var mycket trevligt och vi var 4 "utlänningar" bland alla trevliga Portugiser❤️🇵🇹 Jag hade erbjudit mig som chaufför hem på natten 🤔🤓. Det ångrade jag, men vi kom hem helskinnade och många Goa skratt i bilen.
 
 
Carita och Stefan fick besök av Goa vänner ifrån Göteborg. Jenny och Micke som skulle bo i Faro en natt. Vi träffades över en drink!! Carita beställde in en drink som räckte till Alla!! Jag kallar den "Fiskskål" Jättegott med sega fiskar i😲 Sen gick vi och åt middag på Pedo Copos.
 
Sen blev det tärningsspel på Avenida 5 de Outubro. Vi hann med en båttur till Ilha do Farol med en heldag på stranden där. Mycket händelserika 11 dagar. Ett par besök på sportbaren för att följa VMfotbollen och heja på Sverige. Vi stod upp och sjöng Du gamla du fria........ Ägaren hade lagt fram svenska flaggor åt oss och dom hejade med oss. Härlig stämning och jag har lärt mig att kunna titta på fotboll!
 
 
 
 
 
På "vår" strand, Praia do Faro, blev vi serverade grillade sardiner. Och det var jättegott! Carita rensade🤗
 
 
11 dagar bara försvann så där🤔😲 och nu blev det tyst och tomt i "huset". Men nu känner jag att jag passerat 35. Måste erkänna att det varit hektiska månader. Vi har inte gjort många knop sista veckan. Tvättat mm. Men vi har fått ännu en gäst!! Vi har ju ödlan som kommer varje kväll på vår balkong. Men har fått ännu en besökare. En pilgrimsfalkunge!! Han satt jättelänge på balkongen. Jag närmade mig sakta. 30 cm avstånd, och pratade och fotade honom. Så vacker! Han återkom nästa dag också. Tredje dagen satt jag vid bordet och såg en fågel i ögonvrån och tänkte det var en duva, inte omtyckta, så jag knackade i bordet😲 Då såg jag vår pilgrimsfalk skrämd flyga bort. Så dumt av mig. Nu kommer han nog inte tillbaka. Elaka kärring, tänkte han.
 
 
 
 
Bom fim-de-semana Até amanhã PS! Gillaknappen, om du gillar Ds.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: