Motion och supervärme ☀️

Motionerandet har kommit igång och det känns bara bra. Men vi måste ge oss ut tidigt för det är extremt hett nu. Himlen är så underbart blå, man tänker på svenska flaggan när blickarna är riktade uppåt🤗
 
Jag tycker om att gå riktigt fort, svårt gå sakta. AG kallar mig "haren" för han blir alltid efter. Ibland går vi på Praia de Faro med bad efteråt. Annars har vi vår vanliga runda i stan, där vi stannar på utegymmet halvvägs. 
 
 
På vår runda passerar vi "våra" rosépepparträd. Finns fortfarande några kvar på träden, men ser att det blir bra skörd till hösten🤗
 
 
Teresa går jag till med händer, fötter m.m. Hon fixar manikyr och gelelack för 10€. Pedikyr 15€. Helt otroligt! Jag går även dit för massage och zonterapi. En dag i månaden kommer en tjej som fryser bort fettet runt midjan😲  Det har jag inte provat. Tror mer på motionen. 
Det finns ännu en tjej på salongen. Ana frisör. Nu behövde jag klippa mig, mest topparna, och tänkte Ana kunde fixa det. Litar inte riktigt på henne. Men nu gav jag henne en chans. Pekade mycket noga hur mycket och var hon skulle klippa😲 AG har nämligen varit där en gång och blev inte nöjd. Efter att kört trimmern nerifrån och upp på hjässan frågade hon om det blev bra??? AG hade inte tänkt sig så kort😂😂😂
Strunt samma, det växer ut igen😂
 
 
Nere i stan har man placerat en fantastisk "staty" en MC mitt i en korsning På gågatan. Kunde klart inte låta bli att föreviga den. MC klubben här i Faro är mycket stor och populär.
 
 
Följer vädret i Sverige och det är ju helt otroligt, lite skrämmande, vilka temperaturer det varit under mycket lång tid. Vi är, om inte vana, så har vi fått känna på det här under 3 år. Nu har det kommit varningar och information ifrån myndigheter att vi har hemsk värme på väg ifrån Afrika. Långt över 45!!!! Upp till 50 😫😲 Igår hade vi 38 och redan där är det för varmt. Risker vid så höga temperaturer är många. Bränder, människodöd, elförsörjningen lägger av. Hemska tanke! AC fungerar inte utan ström. Känns inte som man har lust vara på stranden. Då får vi bli i havet under vattnet. 
Imorse 05.30 visade tempen 28! Blir att hålla sig inne eller köra någonstans med Cleo🤗  Som tur är Cleo utrustad med AC.
Idag blir det gympaövningar, plankan och rockring inomhus. Och spännande böcker🤗
 
Bom dia amigos 🇵🇹
 
Até amanhã 
🇸🇪🇵🇹🇸🇪
 
PS! Glöm inte knappen 👇🏼

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: