Äntligen igång igen!

 
Nu är det länge sen något blev skrivet här, men nu känner jag mig redo att fortsätta bloggen. Våren och försommaren har varit tufft. AG blev bara sämre och sämre efter sin allvarliga halsfluss. Till sist kunde han knappt gå. Och vad gör man när karlasjälen inte vill gå till läkare???? Han googlade på allt! Laborerade med olika mediciner. Jag reste till Sverige och var med barn och barnbarn i 4 veckor. Första gången jag längtade hem🤗🇵🇹 Nu kändes vilket som är HEM❣️På flyget pratade jag med ett trevligt par som har lägenhet här i Portugal. Såg att dom tittade på mig och sa något till varann. Då säger mannen: Du har inte skrivit på din blogg sen 15 februari!! Så snopen jag blev, men samtidigt glad🤗 Jag trodde inte så många läste min blogg. Så, Per och Susanne, hoppas ni fortsätter läsa nu när jag kommer igång igen. Kram till er❣️ Viktigt att man gillar inne i bloggen, då ser ju jag om någon läser. Tack Alla! Fick även medd ifrån en Carola, som tydligen också följt min blogg. Hon undrade om något hänt? Hoppas även att du Carola kommer fortsätta läsa🤗 Nåväl, när jag var i Sverige fick AG besök av en kompis. De skulle spela golf tillsammans. Men det gick dåligt för AG. Han hade svåra smärtor, men försökte hålla god min. Jag kom tillbaka och såg hur plågad han var. Han gissade på Artros, ALS, MS, Parkinson och cancer😫 Till sist insåg han att han borde nog gå till läkare när han inte kunde sova en hel natt. På fredagen beger han sig till Centro de saude här i Faro. Tyvärr är det inte många personal i receptionen som talar engelska. Efter många turer och ett par timmar kommer han hem med en läkartid 25 juli!!??!! Herregud😫 Det här funkar icke! På söndagen small jag av! bokstavligt talat! Gick ut en runda och funderade🤔 Kom hem och hade bestämt mig för att bara boka en resa åt honom till Sverige. Så fick det bli! Letar på datorn och hittar en billig resa 12/6. Kollar med Lisa och John, och det är ok att han bor hos dem. Precis när resan är betald kommer en bekräftelse på resa den 18/6😫 Hur kan man göra så fel?? Letade igen och fick en resa 12/6. På tisdagen åkte han till medicinakuten i Landskrona och vilken personal❤️ 2 läkare som tog hand om honom och många prover till Lund i 2 omgångar. Vi är imponerade!! Omtänksam och hjälpsam personal. Han skulle blivit inlagd i Lund, men till sist visade prover att han hade: Polymyalgia Rheumatika. Följdsjukdom på dåligt skött halsfluss, som han hade i januari. Han fick cortison och bättringen började redan efter ett dygn🤗 Läkaren ringde dagen efter och hörde hur det var med honom. Efter återbesök, en vecka senare, och nya prover kunde han komma hem. 🤗🛩. Det kan ta upp till 2 år innan han är frisk, men lever nu normalt. Äter cortison efter schema, i första hand ett år. Blev mycket sjukdomar idag, men nu är det avklarat och jag är igång igen🤗👍🏼 Lite blandade bilder följer Boa noite Até amanhã ☀️☀️🇵🇹☀️☀️
 
 
 
 
1 MH:

skriven

Hej Lena.
Har saknat din blogg men tänkt just du varit hos dina barn, och då finns det ju ingen tid förstår, att de längtar efter dig, de små har en förmåga att växa så fort. Låter inte bra för din man, vet ju jag som har ledsångsreumatism och har haft i 20 år, just nu är det väldigt jobbigt, vädret är inte alls bra lite mer värme hade varit skönt. Finns ju bra mediciner men de ger en hel del biverkningar också. Tyvärr har jag i alla fall ledförändringar och mycket inflammationer. Det där att missköta sig är inget vidare, halsont är väldigt viktigt och sköta.
Din man får krya på sig och ha en fortsatt skön sommar. Kram/Majvi

Svar: Hej Majvi. Önskar er en fin sommar. Hoppas värmen kommer till Sverige. ☀️☀️☀️ Kram
Vilterskan

2 Barbro%252520%2525C5:

skriven

Så skönt att läsa att Göte är på bättringsvägen och att ni har det bra! HÄr på Kungshögsvägen är allt som vanligt.

Svar: Är det någon bostad som jag kan sakna, så är det Kungshögsvägen 8❣️ Hoppas allt är bra med dig och Ove🤗 Jag har Emils flicka här. Viola 9 år😍 Tänk det är 10 år sen vi hade bröllop i Glumslöv kyrka😍
Vilterskan

3 Carola Simson:

skriven

Hej Lena. Så skönt att höra att allt gått bra och att gubben din är på bättringsvägen! Jodå nu hakar jag på igen. Kul att läsa om Portugal på riktigt. Från och med nu kommer vi att åka ner och vara mer i Portugal. Skall bli så härligt.
/Carola

4 Per:

skriven

Hej, du kom ihåg oss, fantastiskt. Roligt att du är igång igen. Vi kommer att åka ner igen i slutet av september och stanna några månader..ny tillvaro för oss.
Ha en bra sensommar..
Per o Susanne

Svar: Klart jag kommer ihåg er😉 Men är tveksam var ni har er lägenhet🤔 Är det Vilamoura? Sensommar? Vill kalla det högsommar😂 Just nu 21.45 +30😳 Ha en bra sensommar ni båda och välkomna till Portugal i september!🤗
Vilterskan

5 Lena H:

skriven

Jag läser också gärna din blogg 🤗

Svar: Tack Lena🤗
Vilterskan


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: