Det är VARMT nu!!

 
Nu finns det tre alternativ: Strandhäng, köra runt i bilen eller inomhus med AC på och spela SkipBo.
 
Vi har en helt underbar strand, som vi kallar "Vår strand". För det mesta har vi med olika frukter såsom, vattenmelon, apelsin, annanas, mango, jordgubbar och kiwi. Kylväskorna är laddade. Massor med vatten så klart. Men ibland går vi upp till våra lilla strandkiosk och tar en lunch.
tempen i vattnet har stigit igen. +23 Hann jag se innan termometern delade sig och sjönk😳  Där simmade jag med flötet runt handleden? Jag ber AG dyka ner och hämta den. Inte så djupt eftersom vi bottnade där. Aldrig! blir svaret. Va??? Nej, jag tittar inte under vatten😳🤔 Men herregud, hur svårt kan det va?? Jag själv har inga problem med det,men, om jag gör det nu försvinner min linser och det innebär att jag är blind resten av dagen! -6,75, då är man som mrs Magoo😂 
Med den här värmen och torkan följer ju alla hemska bränder. Vi vaknar till brandrök och kikar ut. Bergen som vi brukar se tydligt är gömda i brandrök. Vi kan normalt se husen i Olhao och Tavira men samma här. Röken ligger som soldis över Atlanten och gömmer dessa. Fruktansvärt, då man vet att mer än 90% av alla bränder startas av mänskligt slarv 😫
Vi har ju fått tömma stora balkongen som vätter mot havet, så nu trängs alla växter på de andra balkongerna. Bara hoppas alla överlever detta.
 
Duktiga killar som håller på med renoveringen av fasaden. Jag hade ju aldrig någonsin bytt med dom. Det är ju ändå ganska högt. För att inte tala om killen som hänger i 2, enligt min mening, tunna linor! Och då har han högtryckstvättat, putsat och målat 2 ggr på de ställen som hisskorgen inte kommer åt. Hu 😱
 
 
 
 
 
Men han har ju hjälm och ansiktsmask 😂😂
Nu har jag bäddat och gjort klart gästrummet i väntan på nästa gäst! Lena F kommer 1 september. Skall bli så kul.
Då tror jag det blir strandhäng för hela slanten🤗
 
 
Vi skall leta upp ett vattenfall i närheten av Tavira. Tydligen populär plats att bada på. Återkommer när vi hittat dit. 
 
 
Hittade ytterligare en sak som kommit med ifrån Glumslöv till Faro. En gåva ifrån grannen, så Barbro, det finns svartTaxi i Faro nu!!
 
Nu blir det Strandhäng!!
 
Até amanhã 
 
☀️🇵🇹☀️
1 Barbro%25252520%252525C5:

skriven

Tack för den vackra pelargonen du skickade till födelsedagen. Svarttaxin är bra gammal nu.Vi har också en vagn som påminneross om er.Nämligen: Trädgårdsavfallskärran. Den är igång så gott som varje dag nu i regnperioden!Kram till er båda och keep cool

Svar: Så roligt! Pelargonen är en Mårbacka som kommer ifrån Sverige. Trivs bra här. Kramar till er Goa grannar ❤️
Vilterskan


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: