Det är varmt här ☀️☀️☀️

Livet i Faro rullar på. Det är riktigt hett både dag och natt. Tempen ligger på +32 - 37 om dagarna och 28 på natten. Skönast tidig morgon med endast 25 ☺️ Vi badar mycket i härliga Atlanten. Vattnet håller sina 25 grader. Blir inte mycket motionerande. AG har monterat upp lamellgardinerna som jag köpte på Jysk i Landskrona. Det blev riktigt nice 👍🏼
En dag var det helt fullpackat på "våran" Praia. Fanns icke en enda parkeringsplats. Vi körde till Quarteira. Det är en jättefin strand och lite lugnare vatten. En liten mysig stad!
Det händer något varje vecka i Faro. Vi hamnade mitt i streetfestivalen. Härlig gungande musik precis intill vårat bord på favoritrestaurangen Madeirasine. Här blev det god Svärdfisk.
Sen har det ju varit Mycket fotboll!! Och Portugal vann EM-finalen! Till mångas förtret. Men här var det fest kan jag lova!! Säga vad man vill om Ronaldo. Jag tycker inte om hans attityd alltid, men han är en duktig lirare. En sak man inte skall glömma, han är den idrottsman som skänker mest pengar. Nyligen skänkte han 60 miljoner till ett cancersjukhus i Portugal. Han bekostade en pojkes hjärnoperation. M.m.
Vi körde till Loulé för att kolla hur det går med IKEA's bygge. Det fortskrider och jag ser fram emot öppningen i april 2017 ☺️👍🏼
En dag fanns det fullt med Motorcyklar vart man än såg. Tusentals. Vi förstod ingenting. Men fick förklaringen. Faro Motorklubb fyllde 35 år. Och det firades med MC från hela Europa. Alla märke och stilar. Det är något visst med motorcyklar. Jag tycker det är härligt höra på en riktigt rytande Engelsk maskin! 😜 Det hela avslutades med en parad som inleddes av polis, och därefter stor lastbil med blåsorkester. Sen kom allehanda olika motorcyklar, 4 i bredd. Paraden varade i 30 min utanför vårt hus. Vi uppskattade det till ca 7000 cyklar. Allt annat stod stilla!
Äntligen fick vi se en storkunge med sin mor! Det har vi kollat efter. Här är ju gott om storkar.
Eftersom vi inte får något regn på sommaren är det torrt överallt och brandrisken stor. På väg till Olha såg vi en storbrand som spred sig snabbt över uttorkade fält. Många brandbilar och helikoptrar som vattenbombade då det närmade sig bebyggelsen.
Vi har ju ganska stor skillnad på tidvattnet. Ca 3 meter. En dag på vår Praia, jag liggandes på filten oc AG satt i våran nya strandstol, tyckte jag vattnet närmade sig. Det är lugnt, jag har byggt en vall, säger AG! Du kan koppla av. Efter en kvart hör jag AG säga helt lugnt: Men oj då. Sekunden efter blir jag helt översköljd med vatten och sand! Ha ha ha. Jag for upp och vi gapskrattade, vilket alla runt omkring också gjorde😂😂
Nu har jag tillverkat ett spelbord i miniatyr, så vi kan spela yatsy på stranden! Locket till en skokartong som fick fint tyg på insidan. Funkar perfekt
På terassen spelar vi SkipBo. Det har blivit ett beroende. Ibland är jag så dålig förlorare så jag nästan skäms. Men bara nästan 😂 När vi satt där svettiga och tradiga, kom AG på den briljanta idén att vi sätter fötterna i isvatten så kyls blodet ner efterhand. Sagt och gjort. Vi hämtade is och fyllde på med kallt vatten. Sen ny is. Fötterna var nästan blå. 😂👍🏼. Kanske det hjälpte. Fötterna blev i alla fall kalla😂😂
Até amanhã
1 Gun:

skriven

Kul att läsa om allt,motorcyklarna var ju häftigt,även att se storkarna👍

Svar: Har filmat en del av paraden, det var mäktigt att se☺️👍🏼
Lena Viltare


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: