Renato ✂️✂️

Onsdagen inleds med lätt regn som övergår till bästa högsommar och strålande sol. Vi ger oss ut i raskt tempo för dagens motionsrundan. Vi går en ny runda och hamnar i fina kvarter med tvåvåningsvillor. Vi ser 2 som är lediga för uthyrning. Ser mycket trevligt ut. Något att fundera på. Inte för att vi inte trivs i vår lägenhet, men man kan ju kolla priset. Härliga trädgårdar där allt börjar blomma nu. Det är så härligt att vi måste sätta oss på en bänk och bara njuta av solen. Riktigt svettigt! Vi stannar på gågatan och intar vår "sunda" lunch, sopa Da dia. Sitter kvar en stund och bara njuter av livet. Hemma igen är det dags koka ihop vårt livselixir. AG skördar första citronerna. Oj vad dom doftar gott!! Nu har vi dryck 5 dagar till!! Om det är drycken som hjälpt till att min höft blivit bra, vet jag inte, men tron hjälper kanske☺️ Efter att ha haft vansinnigt ont så gott som varje natt, är det borta utan att jag tänkt på det. Så nu kan jag trava på obehindrat. Nu dricker jag 2-3 ggr/dag. Efter middagen, på kvällen, skall AG gå till kiosken. Jag gick med för en skön kvällsrunda. Då får jag bara en sån där impuls, som jag får ibland. Hör du AG, vi går förbi den där salongen som jag blivit rekommenderad. Där lär vara Faros duktigaste frisör, Renato! Salongen ligger på våran gata. Ok, vi går förbi då. Jag gick in och frågade om man kunde beställa en tid i veckan. Du kan bli klippt nu, svarade en trevlig tjej. Vi har en ledig tid. Kl. Var då 19.00. Ok, det kom ju plötsligt. Jag skall ju låta det växa, bara få lite frisyr på det. Är lite vildvuxet, som en pälsmössa. ☺️ Jag får på en rock och visad till schamponeringen. När jag satt mig fälls stolen, som är mycket bekväm, till liggande. Precis som hos tandläkaren, fast mycket skönare. Sen sätter det igång!! Skönaste massage från nacken ner till fötterna. Tjejen tvättar håret TRE ggr!! Samtidigt som hon masserar huvet får jag då härlig massage på hela "bakkroppen"!!! Vilken upplevelse. Jag somnar nästan. Samtidigt ser jag den berömde Renato sitta med sin mobil och snegla på mig ibland. Tänkte i mitt stilla sinne, spelar han, eller chattar. Så är jag färdigtvättad och flyttar till en annan stol. Då kom Renato och visade sin mobil. Han hade kollat in mig och mixat till en frisyr på mobilen som skulle passa min huvudform!! Han frågade vad jag tyckte. Jag blev så förvånad och svarade att det såg bra ut. Sen satte han igång med saxen som värsta jonglör. Det slutade med en stor hög på golvet, och jag, lite omtumlad, sa att det ser ju bra ut. Han tittade ut genom fönstret och log, men där står AG och ruskar surt mot Renato! Jag betalar 45 pengar och tänker på min frisör i Glumslöv, nu har jag varit otrogen mot dig Camilla😁 Men jag kommer i maj. boa noite Até amanhã ☀️☀️🇵🇹☀️☀️
1 Camilla:

skriven

Hej Lena! Så klart jag gärna hade gjort vid dig saknar din energi här! Kul om du hittar någon du trivs med i Portugal✂️Så får jag längta till de stunder då du kommer till Sverige och väljer att komma till mig😜
Stor kram och ha det bäst😍

Svar: Tack Camilla! Kommer 14/5 om det fortfarande är möjligt! ✂️ Ha det bra med din fina familj😘
Lena Viltare


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: