En slapp weekend

 
 
Torsdag är normalt skoldag, men denna torsdag blev det inte av. Tycker jag kommer ingen vart. Jag vill lära mig konversation så jag kan prata och förstå när någon pratar med mig. För mycket tjat om grammatik. Jag kokar ihop vår hälsobrygd. Tycker vi mår bra av den. Ingefära, citron och honung. Jag har börjat dricka det 3 ggr/dag nu. Hörde den bränner fett😂 Jag har utökat min "trädgård". Jag har sått dill, gräslök, rädisor, palsternacka och blåklint! Jessica (dotter) har skickat fröer. Något som jag inte visste, men nu har känt, Citronträd har stora vassa taggar 😁  Vi hade problem hitta färsk dill och palsternackor. Fryst dill finns inte. Har letat snart i alla frysdiskar i hela Faro. Av en tillfällighet har vi mött en man, som torgar med sina egenodlade grönsaker, så nu kan vi köpa av honom på söndagar. AG har monterat ett nät på balkongen så inga grejor kan ramla ner. Känns tryggt. Kan inte va kul få en kruka i huvet från 13:e våningen. Vädret har varit strålande men rysligt kalla nätter. Har varit nere på +8. Solen värmer upp på dagen. Någon dag var det uppe på 22. Kändes som högsommar. Vi har helt underbara soluppgångar och nedgångar. Man blir lite tagen varje dag. Terassen och balkongen blev rejält skurade efter min framfart. Nu är alla plantor omplanterade och vissa nyplanterade. Kunde inte låta bli köpa en Fikus Robusta. Så har vi då äntligen kommit igång med vardagsmotionen på allvar! Nu blir det till att äta nyttigt och röra på sig. Vi har ett par utegym och de tänker vi besöka så ofta vi "hinner". Vi gick till Lidl med ryggsäck och handlade 6 km t.or, så "Cleo" kan stå i garaget och vila. Badsäsongen börjar ju snart, och då gäller det att ha trimmat figuren 😂  Sen vi fick Svenska kanaler på TV, har AG Piccasso tagit paus i målandet. Mycket skidtävlingar nu. Så har denna helg också runnit iväg, måndag imorgon igen ☺️
Boa Noite
Até amanhã 
☀️🇵🇹☀️
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: