Fått ett "Ryck" ✈️

Efter med bloggandet igen, och det är måndag 1 februari.  ☺️ Vi har nu gjort 2 veckor på kursen, Kom i Form 2016. Det funkar perfekt för oss Passionister. 👍🏼 Med egen PT som kommer med nya utmaningar varje dag 06.45. Filmklipp på övningar på golvet, med gummiband och på utegym. Mycket pepp ifrån andra medlemmar och många bra tips. Även kostförslag. Frukost, lunch och middag. Olika alternativ beroende på om du vill gå ner i vikt eller bibehålla vikten. Jag och AG peppar varandra och jag kan lova att vi är duktiga med maten!! 2 veckor utan socker, godis, glass och kakor😱  Och det känns bra! Det känns på kläderna och vågen älskar mig ❤️  Eftersom vi har så fantastiskt väder, 11 timmar strålande sol, har vi gått på "vår" strand, Praia de Faro, flera dagar. Det är bra träning att gå fort i sand. Vi går i vattenbrynet och vattnet håller +18. Ibland för nära när det kommer en våg, men det får man ta. Gummibandet vi köpte är inte en lek för nybörjare😁🏋 Med lite fler övningar skall det nog gå bättre. Vi brukar spendera 30min 2 dagar i veckan på ett av utegymmen. Jag har T.o.m börjat springa "lite". Det är ett stort framsteg!! Mina grönsaksodlingar tar sig. Nu har jag gallrat rädisorna. Och dillen, gräslöken växer bra. Blåklinten är riktigt stora nu. Citronträdet blommar vilken dag som helst!! Det finns fortfarande 3 stora citroner på trädet, klara att skördas. Vi äter mycket färska jordgubbar, som både doftar och smakar midsommar! Supergoda och billiga. 
Nu fick jag, först en tanke sen blev det ett infall eller anfall av längtan att få krama om barnbarnen❤️❤️❤️ Satte mig vid datorn och började titta på flyg. Nu var jag besatt av tanken att flyga till Sverige😁👍🏼 Hittade en bra och billig flight, direkt till Kastrup!! Bokade direkt!☺️  Det var en enkelresa. Det blev många timmar innan jag lyckades hitta returen. Skall erkänna att det var AG som hittade den! Nu tänkte jag ju inte berätta för någon att jag skulle komma "hem" utan ville överraska. Men alla som känner mig, vet att då hade jag spruckit på mitten 😂😂. Men barnbarnen vet inte att jag kommer, så någon blir överraskad. Oj, vad roligt det skall bli❤️  Tänkte gå på bio med tjejerna! AG får stanna i Faro och passa blommorna! Jag har skämt bort honom med 100% markservice. Maten serverad 3ggr/dag, disk mm. Då säger AG: du kan väl laga mat och frysa in nu när du reser så jag har något att äta??? Eller hur?  Nej du! Det får du fixa själv☺️  Han har fortsatt sitt måleri. Har hunnit bli många tavlor nu. 
Han kan ju sitta nere i Marinan och sälja till turister i sommar ☺️  Nu blir det till att börja packa för min resa. Har dåligt med vinterkläder kvar. 
Boa noite 
ate amanhã 
🇵🇹🇸🇪🇵🇹
 
1 Annica:

skriven

Härliga bilder, ni är duktiga
👍❤️

Svar: Tack Annica💖
Lena Viltare


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: