Hemma 🇧🇮

 
 
En vecka gĂ„r ju sĂ„ fort! Dags för hemresa efter underbara dagar i Sverige. Vilken födelsedagspresent jag fick! Sverigeresa en vecka ❀❀❀  Blev ju vĂ€rldens överraskningsfest direkt efter landning! Kunde aldrig förestĂ€llt mig det! Blev lurad att det intrĂ€ffat stor olycka pĂ„ E6:an dĂ€rför omvĂ€g inom Landskrona För en fika hos min mor. Var ju lite trött efter tidig morgon och champagne pĂ„ flyget đŸŸđŸ€—. I kvarterslokalen var det dukat till festmiddag med gott vin! Och Alla var dĂ€r!! Mor, syskon med familjer, barnen, barnbarnen och kĂ€ra vĂ€nnerâŁïž Pia hade lagat go mat och Jessica Ă€ppelkaka och chokladkaka. Det blev ett hejdundrande 110-Ă„rs kalas för Jessica och mig, fast egentligen 145-Ă„rs, Pia har ju fyllt 35âŁïž
 
 
 
 
Tidig lördagmorgon kör Sven mig till Kastrup. Med följer Johanna och Vicki direkt ifrĂ„n sĂ€ngen iförd pyjamas och jacka😍  Jag har packat om och packat om vĂ€skorna. FrĂ„n början vĂ€gde den stora 26,5 đŸ˜±  Sven vĂ€gde och jag packade om. Vid bagdrop vĂ€gde den 23,4 och det blev godkĂ€ntđŸ€—  Men som vanligt Ă€r det en orange lapp pĂ„ min vĂ€ska. 
Flyget gick snabbt, landade i ett ljummet Faro 30 min före utsatt tidđŸ€—â˜€ïž  Och dĂ€r stĂ„r AG och vĂ€ntar😍
Röda rosor pĂ„ bordet och god champagneâŁïž Roligt packa upp vĂ€skan och se om allt Ă€r helt. Kanske lingonsylt överallt 😂  Nej, allt Ă€r helt. Fina temuggen ifrĂ„n Jill, lingonsylten, hemstöpta ljus, mm
middagssömn 2 timmar! AG har bokat bord pÄ favoritkrogen, Madeiranese, ikvÀll. HÀrligt!
Jag Ät en fantastisk svÀrdfisk!  Vi firade 22 Är som gifta, snart 26 Är sen vi blev ett par. Vart tog dom Ären vÀgen???
Faro har fÄtt juldekorationer medans jag var i Sverige, och vi gÄr runt och njuter. Vi har ju stora solsegel som tak över gÄgatorna, och i dessa har man nu hÀngt stora julklappar!  Tusentals!  Stora krubban Àr ocksÄ pÄ plats nere vid marinan. Annorlunda granar i Är. mycket vackert!
AG har haft golfbesök av Peter. De hann med 3 golfdagar, och hade tur med vÀdret. Vi har ju ocksÄ vinter hÀr, och det innebÀr REGN! Men tempen Àr behaglig fortfarande. Ca 12-15 pÄ natten och 16-22 pÄ dagen. 
AG har skött blommorna och det ser bra ut!
 
CitrontrÀdet blommar igen samtidigt som det finns bÄde mogna och omogna citroner. Underbart skörda egna ekologiska citroner!
Fick ett jĂ€ttemysigt lammskinn av Jessica. Det kommer ifrĂ„n ett av hennes lamm PĂ„ gĂ„rden 😍
SÄ har vi tÀnt min egentillverkade adventskrans!
 
Och nu har jullĂ„dan kommit fram!  Inte sĂ„ mycket, men nĂ„got vill jag hađŸ€—
Bom fim de semana 
 
1 Gun:

skriven

JĂ€ttefina bilder,roligt att se.HĂ€ftigt att du blev sĂ„ överraskad nĂ€r du fyller Ă„r👍

Svar: Tack GunsanâŁïž Ja det kan man kalla överraskningđŸ€— SĂ„Ă„ roligt!
Lena Viltare

2 MH:

skriven

Grattis Lena i efterskott pÄ din dag och va kul att de dina fixat en överraskning, det Àr ju det som förhöjer livet.
Trevligt att se dina töser och barnbarn, tiden den gÄr verkligen snabbt. Roligt att fÄ se foton frÄn ditt nya hemland, fina blommor har du ocksÄ.
MĂ„ sĂ„ gott frĂ„n/Österlen.

Svar: Tack MajviâŁïž Det blev verkligen en hĂ€rlig överraskning med mycket vĂ€rme som kĂ€nns i hjĂ€rteroten❀ Tiden, ja den bara rinner ivĂ€g. Äldsta barnbarnet Ă€r 17!! JĂ€tteroligt du lĂ€ser bloggen. HĂ€lsa familjen och ha det bra! Kram
Lena Viltare


Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: