Fiskmarknaden

Torsdag 12/11. Idag ringer vi och sjunger för Jessica som fyller år. Skulle ju klart ringt inatt då hon föddes 01.31!! Men som tur är lugnade jag mig till 07.00 vår tid. Vi bara skrålade på utan att tänka på var hon befann sig😁 Hon var på jobb och kollegor runt omkring😂 Det bjöd vi på. Sen somnade vi om och tog en rejäl sovmorgon. Frukost på terassen idag. Det är mysigt. Idag bestämdes på morgonmötet 😂 att vi skulle gå på fiskmarknaden och för första gången köpa färsk fisk. Vi har varit där många ggr men bara tittat. Varit lite feg. Men nu var jag sugen på annan fisk än lax. Vi äter nog fisk 2 ggr i veckan. Där var många fiskare som sålde, men vi hittade en som vi tyckte var trevlig. Det blev 4 makriller och han frågade om han skulle rensa och filea. Jatack gärna det. Det kostade 1.50 pengar!! Herregud så billigt. Till honom skall jag gå flera ggr. Helt klart. Sen gick jag till mannen som säljer alla sorters bönor, linser, nötter, mandel, torkade bär och frukter. Jag köper gojjibär. Men det var dyrt, eller inte. 250gr 5 pengar. På vägen hem går vi inom Pingo och handlar färdigt sen hem fixar lunch. Jag tar en tomatsallad med mozzarella och AG en Sopa verde. Efter lunchen blir det en lång runda ner på stan. Jag skall inom skolan och ta ledigt imorgon fredag eftersom vi skall till Spanien. Vi möter Janet på ett café. Klart du skall åka till Spanien. Kom på tisdag. Vi går till vårat fina postkontor och lämnar post. Vi har en affär vi kalkar Panduro, där köper vi färg att måla på stenar. AG köper en pensel. Han skall börja måla sin tavla. Spännande. Vi gick inom bokhandeln. Jag skulle ha 2 st läroböcker. Det blev en lång runda och så klart kollade vi in "våra" storkar. Väl hemma började vi med middagen. Stekt makrill med massor av grönsaker. Mumsigt!! AG förbereder sig för golfspel. Plockar fram golfvagn och golfbag. Putsar skorna och plockar fram golfkläder. Sen börjar han måla på sin tavla. Men vi får komma i säng i tid för klockan ringer 04.45 😁😁 Spelet börjar 09.00 och han skall förmodligen slå in sig eller vad det heter. Det innebär 08 vår tid och då bör vi vara där 07!! Då måste vi köra 06.00. Hur skall det gå. Blir nog bra. Skall bli trevligt!!! Natti Natti 🇲🇽
 
1 Sara :

skriven

Snacka om talang med penseln!

Svar: 😂 Tack. Ja jag tycker det blir bra nu är den klar!
Lena Viltare

2 Gunilla:

skriven

Hej på dej! Så mysigt ni har det. Så fin bild på dej, brun och grann! 👍😄 kram 💕

3 Annica:

skriven

Snygg du är Lena och ser att Göthe har målartalanger.
Kram kram

Svar: Tack Annica💖 Visst är han talangfull ☺️Kramar💖
Lena Viltare


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: