Arvores de Natal. (Julgranar)

 
 
 
Att julen närmar sig ser vi mer av för varje dag. Det pyntas överallt i stan. Skolbarnen har under hösten arbetat med att tillverka julgranar av allehanda återvunnit material. En från varje klass. På alla gågator i stan, ca 6st, står långa rader av julgranar med ca 10 meters mellanrum. I alla tänkbara färger. Man har bland annat använt sönderklippta petflaskor som man målat . Klippt och klistrat. 
Idag var jag på väg ge upp portugisiskan 😱  Det bara tog emot. -Jag är för trög!!! Vill kunna prata nu!!! Nej jag kan inte ha för höga krav på mig själv, men klart svårare eftersom jag får omvandla engelska - svenska - portugis. Men Guilhermina gav mig nytt hopp idag. Hon tycker jag är intelligent!!! Smaka på den😂  Jag tycker äntligen att grammatiken börjar gå in. Det var roligt när vi gick till "vårat" café idag. Jag kunde göra hela beställningen på portugis. God middag. Jag vill ha en cappuccino och en "speciell" kaka med kanel, Tack. Boa Tarde.  Eu quero Um cappuccino e uma paistel de Nata com Canela por favor!!!  Gissa om jag sträckte på mig. Yes!
I affärerna har man börjat rea julsakerna redan. Nu har jag bäddat i gästrummen som är redo för nya gäster. Jag pyntar och hänger upp tavlor som AG målat. Försöker göra det mysigt. Nu kommer snart Felix. Skall bli jättekul. AG var på sin sportbar och kolla när MFF fick stryk Av Madrid. Ronaldo gjorde tydligen 3 mål!!Han smög iväg hem som enda svensk 😱
Igår spelade Porto och AG var där. Han satt med en portugis och pratade. Så klart skrek han också när Porto gjorde mål. AG berättade att han var inflyttad i Faro och höll så klart på Porto!!! 
 
 
1 Annica:

skriven

Vilka härliga granar, så vackert det är i Faro. Du börjar ju bli duktig på portugisiska, heja dej 👍
Kram till Er ❤️

2 Gunilla:

skriven

Hej! Verkligen färgglada granar ni har 😄 ha dej bra! Kram kram 💕


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: