3:e gången gillt!

 
Vintern är i antågande. Kall morgon, bara 12 grader. Friskare luft och regn på väg. Tydligen kallfront från Irland som kommit hit. När solen visar sig kan det stiga till 20. Utsikten ifrån andra sidan är mot bergen. Man kan inte tro vi bor mitt i stan.
 
På ”solbalkongen” blommar det fortfarande. Pelargonerna blommar året runt här. Fina ” Barbro” ifrån Glumslöv har satt fart igen.
 
Jag har börjat med palettblad igen. Tycker om de färggranna bladen. Fick lite sticklingar med ifrån Sverige när jag var där i somras. De har ynglat av sig lite varstans i Algarve. 🤗
 
Fredagsmorgonen var lugn. Efter frukost och alla ”sysslor” var klara, blev jag hämtad av Lisa och John. Tro det eller ej, vi skall till Spanien 😂👍🏼 Skam den som ger sig. Idag får ”Cleo” vila i garaget. Känns kallt i vinden men vi ser turister i shorts och flip flopp. Vi går raskt till lilla butiken och till min glädje är det öppet. 3:e gången gillt! En trevlig kille berättar på perfekt engelska allt vi behöver veta. En liten flaska CBD-olja utan THC, 4 droppar på morgonen. En liten flaska CBD-olja med THC, 2 droppar på kvällen. Flaskorna små som näsdroppar. Dyra grejor, men vi ger det en chans. Han berättade att han botat sin hund med hjärntumör. 175€ kostade kalaset idag. Detta hade inte varit möjligt utan all hjälp ifrån er goa medmänniskor. Jag för in alla inköp i en bok. Det vi får utan kostnad är stomipåsar.
 
 
 
Vi tog en snabb lunch, och jag fick min räksallad. Här kan man beställa 1/2 portion. Blir precis lagom.
 
Efter John tankat bär det hemåt igen. Alltid oroligt när man är hemifrån några timmar. AG kan inte klara stomin själv. Kommer han att få lära sig. Hemma igen går jag till apoteket för att hämta grejor. Det går åt mycket kringmaterial. Jag är så sugen på att klippa mig. Ser ut som en vilde i håret. Får ett infall och bara sticker in huvet i första bästa salong och frågar om det är möjligt bli klippt. Ja, välkommen. Försöker förklara hur jag vill ha det. Det gick på 10 minuter, inkl tvätt. Kan ju inte säga att jag är nöjd med resultatet. Men för 12 pengar får jag vara nöjd. Gud vad jag saknar bästa frisören, Camilla kom hit!!!! 🥰 Du är Såå långt borta.
 
 
En tröst i ”eländet” det växer ju snabbt ut. AG fick 1 droppe av starka oljan under tungan vid sovdags. Tänkte börjar försiktigt med en droppe. Och han har sovit hela natten!! Helt otroligt. Nu hoppas vi att det har effekt på cancern. 🙏🏼 Måste bara ha med Världens bästa Far! Han fyller 91 år imorgon 17:e. Många Grattiskramar Far❣️
 
Bom dia amigos! Bom fim de semana 🇸🇪🇵🇹🇸🇪 Swish 0704-714892
1 [email protected]:

skriven

Bra jobbat. Tack för hälsningen. Det var väl inget fel på Frissan. Du är alltid fin i håret. Kramar från oss.

Svar: Tack käre Far! 🥰
Vilterskan


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: