90års kalas 💐

Vi beställde resa till Mallorca för flera månader sen. Far fyller 90!! Krångligt hitta något flyg ifrån Faro till Palma. Vi bokade ifrån Sevilla. Det är 20 mil med bil till flygplatsen där. Men nu kunde AG inte följa med,  han skulle börja sin behandling. Kändes lite SI så där att åka själv. En resa vi sett så mycket fram emot. Träffa far och Kajsa. Inte ofta vi kan träffas. Och mina Goa bröder. Både 90års kalas och familjeträff. Ja det var ju faktiskt 170 år vi firade. Kajsa fyller 80. Och så kom Jessica❤️ Jag hade tur och fick lifta med Kurt och Maggan från Tavira, som skulle till Granada. Resan gick bra och Far och Peo mötte mig i Palma. Så trevligt träffa alla! Lars och Anne hade kommit tidigare och bott inne i Palma och strålade vi alla tillsammans i Magaluf, där måsarna skrattar sig hesa🎶🎶 Ja, det stämmer verkligen😂 Lördagen började i flödande solsken och vi sjöng upp oss 🎶🎶 I samlad trupp gick vi med presenter och champagne mot far och Kajsas lägenhet. Vi sjöng till tonerna ifrån youtube och Sigge Furst🎶🎶
 Anne hade gjort en jättefin krans med rosor och brudslöja, tidigt på morgonen, en beställning från Kajsa.
så mysigt vi hade på balkongen. Så roligt Kajsa kommit hem ifrån sjukhuset och kunde vara med❤️ På eftermiddagen varit öppet hus med snittar, tapas och champagne. Många vänner som kom, säkert 20. På kvällen var det bokat i restaurangen oh det var jättefint ordnat. Vi blev 30 personer till middagen. Oj så gott det var! Många höll tal och det sjöngs och hurrades. Man kan verkligen inte tro att det var en 90åring som firades🤗 Jag som tyckte far var gammal när han fyllde 40🤔
Jag har bytt telefon och har problem med att få bilderna till min padda. Kommer fler bilder sen. 
Vi hade mysiga trevliga dagar tillsammans. På söndagen åkte Lars och Anne hem. Vi andra gick till Fantasia och spelade minigolf. Sista dagen dom hade öppet denna säsongen. En fantastisk anläggning med grottor, vattenfall, palmer, fiskar och vackra blommor. 
Jag och Jessica gick från minigolfen längs strandpromenaden och kollade på kitesurfarna. Vi tog selfies och fotade mycket. Där var ett par som var mycket nära oss, men vi reagerade inte. Vi fortsatte över gatan och kollade på kläder. Jag såg detta paret även där men reagerade inte mer på det. Köpte strumpor till AG och gick till kassan. Tar min ryggsäck och ser till min fasa att den är öppen och min stora plånbok borta!!😫 Jag blev förtvivlad och knäsvag. Fy fan!!!! Personal ringde polis som var där på 2 röda. Och då gick bilden upp för oss! De försökte först på strandpromenade, men då ryckte jag till när de var för nära. Men i affären lyckades de komma emellan Jessica och mig. Min fina plånbok med pass, ca 1400kr, svenskt bankkort och portugisiskt bankkort. Ringde Swedbank och spärrade kortet. Ringde AG som inte lyckades spärra kortet. Han tog ut så mycket man får och betalade hyror i förskott. Polisen kollade övervakningskameran och fotade av bilderna. Sen skulle vi till sa Ponsa och polisanmäla. Svenska konsulatet i Palma för provisoriskt pass. Fy vad mycket extra jobb och utgifter för dessa j-a tjuvar. 
Vi går hem bedrövade. Vi gick till Far och Kajsa och pratade. Då ringer min mobil från Storbritannien. Jag svarade inte och blockerade numret. Då kom ett medd på WhatsApp. Hi Lena. My name is Becky, I found your purse....🤗 Är det sant?? Vi bestämde vid en restaurang och där träffades vi. En helt underbar engelsk tjej. Min plånbok med pass och bankkort! Klart alla pengar borta, men pass och kort fick jag tillbaka. Jag har alltid mitt visitkort i plånboken och det var ju bra. Hon hade ringt AG också, men han hade gjort som jag😂 Blockerat numret. Det slutade ganska bra ändå. Skall jag använda ryggsäck så blir innehållet en STOR RÅTFÄLLA😂😂🐁
AG började sin "resa" i måndags med 6 Tim dropp Flera sorters mediciner. När det var klart kopplade de på en "bomb" som de kallar det. Det skall droppa in under 48 timmar hemma. Han vågade inte sova i sängen, var rädd att trassla till slangen från väskan på magen. Dom sa till honom om det skulle läcka från ett filter fick han akta sig för det fräter på kläderna!😳 Och det droppar in i mig🤔😳
 
Jag lämnade Mallorca igår för en lång resa hem. 14.45 Buss till Palma AirPort, Flyg till Sevilla. Buss till busstationen i Sevilla. Vänta 2 Tim sen buss till Faro busstation. Var framme 00.30 och där stod AG! 
Det har varit en fantastisk vecka med allsköns blandning. Känns skönt att varit med familjen. Jag har lärt mig att inte ha något värdefullt i ryggsäcken! Och absolut inte gå omkring med passet😊
 
AG mår så där😏 Sover mycket. Nu har han rast 2 veckor, sen ny behandling.
Kommer med flera bilder senare. Och nu kallar loppelådan🤗
Até logo 
 
boa noite 
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: