Tillbaka i bloggenđŸ€—

Hej alla lÀsare! Jag skall försöka komma igÄng igen efter ett alldeles för lÄngt uppehÄll. Har varit mycket att ta tag i och bloggen har kommit till sidan. Vintern och vÄren hÀr, har varit ovanligt kall, blÄsig och regnig. Vi har haft 2 tornados hÀr och minst tre rejÀla stormar. VÄr strand blev helt demolerad och all den fina sanden lÄg pÄ gatorna. Nu ÄterstÄr ett stort arbete för att ÄterstÀlla allt inför högsÀsongen. NÄgra bilder ifrÄn Praia Faro
Regnet behövdes. Det var sĂ„ mĂ„nga hemska brĂ€nder förra Ă„ret, och vattenresovarerna behövde pĂ„fyllning. Nu har vĂ€rmen kommit tillbakađŸ€— Nu blommar det mesta och trĂ€den Ă€r gröna och frodiga. Kastanjen stĂ„r i full blom, vilket jag förknippar med skolavslutning som barn.
PĂ„ balkongen blommar det Ă„ret runt! Jag har ju tagit sticklingar ifrĂ„n Sverige. "Pella" Pelargon, en tulpanpelargon, som Ă„kte med i flytten 2015 lever Ă€n och har ynglat av sig😂 Sist jag var i Sverige fick jag tag i Ă„rets pelargon,2018, Piccotee Pink, den Ă„kte i en glasskartong med flyget. En mycket glad nyhet: Jag har fĂ„tt en kĂ€r vĂ€n! Ana-Maria, som Ă€r portuguesa, men har bott i Sverige mĂ„nga Ă„r. Ana-Maria skall försöka lĂ€ra denna trögis portugisiska😂 Nu eller aldrig. Jag har snappat upp en del, och klarar av att handla i affĂ€rer, slaktare, fiskdisken mm pĂ„ portugisiska. RĂ€kna kan jag. Men AG klarar inte det. Men han klarade av att göra vĂ„ra deklarationer pĂ„ Skatteverket i Portugals hemsidađŸ‘đŸŒđŸ‘đŸŒ Starkt jobbat AG!! Nu ser jag fram emot domingo, söndag, dĂ„ jag kör till Quarteira och trĂ€ffar Ana-Maria!
Årets Pelargon 2018 Nu har jag Ă€ntligen kommit igĂ„ngđŸ€—đŸ‡”đŸ‡č Boa noite a bom fim de semana âŁïž AtĂ© logo

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: