Skifte hos Casa Viltare

 
 
 
Veckan gick fort med Anders och Jessi. Förstår inte vart dagarna tog vägen. Det blev mycket stranden med sol och härliga bad. En dag åkte vi till Spanien. 5,5 mil ifrån Faro. Det blev Ayamonte med bad på Isla Canela.
Något vi brukar hålla koll på är tidvattnet, men det glömdes bort just denna dagen. Ganska förvånade när vi kom ner på stranden och upptäckte att det fanns inget vatten🤔😲 Men en fin sandstrand. Efter någon timme i solen gick vi till en tapasrestaurang för lunch. Jag och AG har varit där förr men glömt hur mycket mat man fick😲 Kan säga att vi blev mer än mätta!
 
När vi kom tillbaka till stranden hade vattnet återvänt och vi fick några Goa salta bad
 
 
På hemvägen några inköp på Mercadona. Det finns gröna bönor här som jag älskar. Svårt hitta i Faro. Blir 1,5 kg. Som jag förväller och fryser. Mmmm jättegott. 
En kväll hittade vi en mysig restaurang som vi inte provat. Bara 5 minuter hemifrån. Supertrevligt. som meny hade man gamla böcker där man klistrat in meny och drinklistan. Mycket trevligt. Bröd i stängda korgar. Mycket trevliga detaljer. Sen gör det ju inte ont att maten och servisen var Super!!
Sista dagen med "gänget" tillbringades på Praia de Faro. Sol och bad in i det sista. Fick några härliga bad innan flyget gick till Sverige. 
Det var en pridekarneval i miniatyr på våran gata i stan  Härlig musik!
Så blev det avsked på balkongen. Aldrig roligt med avsked. Var blev dessa dagar av????
Och tavlorna hann dom med att måla. Det är vår "gästbok" Alla som bott här får måla en tavla som hänger under en större tavla, målad av AG. Det var en kompis, Kristina, som kom med idén. Jättetrevligt. Tur jag bor här och inte behöver måla. Jag är kass på måleri. Här är blandade konstnärer kan jag säga😂
 
 
Nu kom gräddfilen fram! Det är något jag saknar här i Portugal. Så det blev nypotatis och matjessill. 😋
Abbas matjessill direktimporterad. 
Nu förbereder vi för nästa gäster. På onsdag kommer min lillebror🤗 och så klart hans sambo. Skall bli så kul. Tror vi kommer spela vändåtta😂
Herrarna kommer nog vistas en del på golfbanan medans Jill och jag grillar fläsk på stranden!
 
Boa noite minha amigas 
ate amanhã 🇵🇹🇸🇪
Ps. Glöm inte gillaknappen här nedanför Ds!
 
 
1 Gun:

skriven

Vilka härliga dagar ni har👍Himla tufft med er gästbok!

Svar: Visst har vi ett härligt passionistliv🤗 Gästboken är jättekul! Den ser vi alltid, till skillnad med en bok som ligger hopslagen. Härliga minnen🤗
Lena Viltare

2 emma:

skriven

härlit

Svar: 👍🏼🤗
Lena Viltare


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: