Tandkräm-handkräm???

Efter tvättdagar och städdagar kör jag till Quarteira och Ana. Vi fikar på god paj med rabarber och hallon. Vaniljsås  till det. Mmmm så gott! Ana har skrivit en massa ord på post-it lappar. Timmarna flög iväg. Vi pratar och pratar, så mysigt! 
Hemma i Faro väntar en utsvulten AG😂 Jag skall laga en ny rätt som Ana lärt mig. Med olika skaldjur och små snäckor. Det skall vara vita kokta bönor i vilket AG är tveksam till🤔
Men det blev jättegott! Jag hade inte förväntat mig något annat heller. Och AG lät sig väl smaka. Kanske lite i starkaste laget för honom. Jag var möjligen för generös med chilin. 
Våra morgonrutiner flyter på som vanligt igen. "Passionistlivet" med spel på balkongen. AG vinner allt som oftast i SkipBo och skall medge att jag är lite dålig förlorare😫 Men så vinner jag mest i MaxiYatzy. 
Jag är ju väldigt närsynt och kallas ibland för Magoo😂 Inga linser och inga glasögon när man borstar tänderna kan ju straffa sig. Generöst på med tandkräm på elborsten och borstar på. Men fy vad äckligt😫  Spottar och fräser. Jag hade tagit handkrämstuben! Och fy vad äckligt innan jag fick tvättat ur munnen och min tandborste. Gör om och gör rätt
Inte sällan ser vi annorlunda fordon på våra parkeringsplatser. Den här såg vi utanför Jumbo i Olhao. 
Och den var parkerad på TAXI-rutan😂 Ofta ser vi åsna med vagn lastad med hela familjen. Åsnor, mulor eller mulåsnor. 
Nu en fin bild på fullmånen som inträffade 27 maj och samtidigt kommer ett flyg med helljuset på🤗 
Fotograf: P-O Karlsson
 
Överraskning i nästa blogg😜
Boa noite. Até logo 
🇵🇹🇸🇪🇵🇹
 
PS! Glöm inte gillaknappen. Ds.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: