Premiär med Cleo 👍🏼

Efter en fasansfull natt, då jag trodde AG skulle kvävas och ingen sömn, känns det som det har vänt nu 🤗 Sova kan vi göra när vi blir gamla 😂 Penicillinet börjar verka nu! Jag åker med Lisa och John för att visa var "min" handelsträdgård är. Köper bara en ny växt. Spännande, har aldrig sett en sådan ☺
Trettondagen är ingen helgdag i Portugal, alla jobbar på som vanligt och alla butiker öppna. Jag frestade AG med lasagne, och det gick ner en liten portion!! Jag bestämmer med Lisa att det blir marknad i Olhao som vanligt imorgon när det är lördag. Jättemysigt gå bland alla knallar och fruktstånden. Men, det brukar ju vara AG som kör. Jag har fegat och kan erkänna att jag inte kört upp bilen ur garaget en enda gång!😩 Och för den delen, inte ner heller! 🚙 Men herregud! Jag har kört Taxi, stor taxibuss, i alla tänkbara väder och i rusningstrafik i storstäder. Hur svårt kan det vara 🤔 Jag har kört en gång här, ca 1 km! Slutade med att jag körde upp på en grusplan och gick ur bilen😡 AG tyckte jag kunde köra där det stod: förbjudet svänga vänster! Han fick själv köra hem Cleo!! Nej! Nu blir det ändring på det!! Gjorde mig i ordning och tog hissen ner i garaget. AG följde med för att kolla så jag missade alla betongpelare. 😂 Perfekt läge, inte så många bilar parkerade idag. Allt gick perfekt ända tills jag skulle upp för den branta utfarten upp till porten. AG fick för sig att dra i ett handtag på garageporten😫 Man öppnar med fjärrkontroll, eller en strömbrytare som sitter på väggen uppe vid porten. Men nu drog han så klart i ett handtag och då funkade inte automatiken!! Stannade halvvägs upp. Slutade med att AG fick stå och hålla upp porten så jag kunde köra ut!! Så BRA det kändes!! En frihet och ta mig precis var jag vill! Varför har jag inte gjort det tidigare??
Jag njöt hela vägen till Olhao! Lisa och jag gick till marknaden utrustade med var sin dramaten😂 "🎶Två små gummor skulle gå till marknade uti Olhao🎶🎶 Hahaha. Solen lyser som vanligt ifrån blå himmel, och livet leker❣
Jag köpte en tuff tröja till sjuklingen där hemma. Dramaten blev fylld med grönsaker, oliver och apelsiner. Inne i saluhallen gick vi till vår slaktare och fick lite fint kött. Sen blev det fika i solen på strandpromenaden! Sen gick vi genom fina gränder hem mot Lisas lägenhet. Såg att storkarna återvänt till Olhao. Härlig syn.
Hemma på Lisas Place, står John och tränar "svingen". Han har verkligen blivit biten! Men i brist på klubbor, tar man vad man haver😂😂
Tar en tur inom Lidl på vägen hem till Faro. Njuter av livet, och att jag kan ta mig vart jag vill! Vilken känsla🤗🚙 Tar mig galant ner i garaget och parkerar Cleo! Tror jag kör till Praia de Faro imorgon och lapar SOL! ☀☀☀☀ Bom fim de semana
1 Anna-lisa:

skriven

Gud vika fina bilder på storken👍🏻Trevlig dag med trevligt sällskap ❤️Jag vill med till stranden i morgon
Kram Lisa

Svar: Jag och Cleo hämtar dig❣🚙😘
Vilterskan

2 Gun:

skriven

Härlig läsning,visst är det en frihet att själv ta bilen och köra iväg🚗

Svar: Tack! Ja visst är det 🤗🚙 Det är garaget som gjort att jag fegat😫
Vilterskan

3 Kajsa:

skriven

Det garaget vill inte jag köra varken ut eller in från!

Svar: Hahaha Så har jag också sagt! Nu måste jag prova varje dag🤗
Vilterskan


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: