Nya glasögon 🤓

Blev en tidig morgon😳  Sovit dåligt' och kom på varför. Den där månen. Vet inte om det är en myt, men jag känner att jag påverkas. Ut på terassen och där satt han, mångubben, och irriterade😫
Efter tvätt och lunch begav vi oss ut på stan för att besöka några glasögonbutiker. Jag har behövt nya glasögon länge nu. Har i princip knappt kunna använda senaste paret. Kunde inte se bra varken på nära eller långt håll. Använder mest linser, men ibland skönt med glasögon. Nu var mina dagslinser också slut. Hur kunde jag missa det??🤔 Var övertygad om att det fanns ett 90paket kvar. Nej! Nu får det bli vit käpp🤗👓🔎
Vi gick in i första butiken. Damen kunde ingen engelska men tror jag gjorde mig förstådd. Man måste ha recept!! Jaha, var får man det då? Ögonläkare? Vi tackade och gick vidare till nästa. Där pratade man engelska men mest portugisiska. Fick samma besked, recept! Men damen hjälpte mig beställa tid på en klinik, där jag skall infinna mig  terça feira 17/10. Nästa tisdag. Passade på fråga om jag kunde köpa några Daylies. Jo det skulle gå bra men så starka hade man inte hemma. -6.50. Nähä. Det får bli käpp i alla fall😳
 
En runda inom Aldi där jag hittade vita syltgurkor (asiagurkor) Min mormor la alltid in sådana, och så gjorde jag också för många år sedan. Älskar dom❣
Några jordgubbar följde också med🤗
Kunde inte motstå små söta keramikkrukor med lökar i. Så nu väntar jag på blommande tulpaner och narcisser☺
Vi har inte sett "Hawkeye" på ett tag, så jag blev glad när jag nu smög runt hörnan på terassen😲 Han blev lika förvånad som jag. Skyndade iväg. Nu var han så nära att jag kände vingslag emot kinden. Mäktigt!!
Idag fick vi paket ifrån Tyskland🤗  Ifrån svärsonens syster. En rökgubbe, som man laddar med rökelse! Jättefin. Nu har vi några i samlingen👍🏼🤗
Até amanhã 
☀☀☀☀☀
1 Gun:

skriven

Asiagurkor köper Janne ofta.Jag tar nog hellre jordgubbarna😄🍓🍓

Svar: Haha Jag tar båda❣
Vilterskan

2 Majvi:

skriven

Vilken fin fågel, vad är det för sort? Vi har fina rovfåglar här och speciellt gladan, den är så vacker och den gillar mig för jag ger den lite mat ute på åkern.
Älskade vårlökar, jag har faktiskt också köpt i väntan på en kommande vår men det lär nog ta två månader, suck jag är ingen vintermänniska.
Må så gott. Kram/Majvi

Svar: Det är en Pilgrimsfalk! Här är så många fina fåglar. Storkarna bor här mitt i stan. Flamingos och många rovfåglar. Och blommor älskar jag också. Jättekul. Ha det bra! Kram
Vilterskan

3 Rebecca Hagnestad:

skriven

Hej!
Jag heter Rebecca Hagnestad och jobbar på Expressen. Jag håller på att skriva en artikel om svenskar som vågar ta steget och flytta utomlands lagom till pensionen. Jag skulle därför vilja komma i kontakt med ett par som gjort den resan och jag läste din blogg. Jag undrar därför om du och din man skulle kunna tänka er att ställa upp på en intervju om hur er resa sett ut?
Du får gärna höra av dig till mig när du läst detta. Min mejladress är [email protected].
Tack på förhand och allt gott,
Rebecca Hagnestad
Expressen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: