Albufeira

Söndagmorgon och jag njuter av soluppgången. Det är lika magiskt varje morgon 🤗☀☀☀ Vi har ju förmånen med denna fantastiska utsikt ifrån både kök och vardagsrum. Tänk, sitta vid matbordet eller stå i köket och ha en så härlig utsikt!
 
Solnedgångar är också vackra. Det har vi ifrån terassen på andra sidan. Tänk vad vi har det bra här i Portugal❣
 
Kommer bli ännu en kanonfin dag. AG något bättre, men har nu ont i örat och käken också. Nässpray och panodil så blir det bättre. Jag förbereder för en tur med Cleo 🚙 Packar liten ryggsäck och åker ner i garaget tätt följd av min livvakt, AG! 😂 Lite moraliskt stöd när jag snirklar och backar runt mellan betongpelarna. Det går jättebra!! Jag styr kosan mot Olhão, där jag hämtar upp Lisa. Albufeira är målet. Härlig strand mellan fantastiska klippor. 22 grader i luften och 18 (gissar vi) i vattnet. Ångrar djupt att baddräkten ligger i Faro. Men av med kläderna och vada i vattenbrynet i trosor och linne, gick hur bra som helst. Så fint klart fint vatten och härligt vågbrus. En Lisa för själen att gå här och njuta och plocka snäckor och stenar. Ja, det kom med en och annan växt också 😂
 
 
 
 
 
Efter ett par timmar och fika bestämde vi oss klättra upp på en klippa via en smal stig och ta en annan väg till bilen. Lite besvärlig var den där stigen, men vi tog oss upp och fick en rejäl runda innan vi hittade Cleo😂😂🚙 med hjälp av gps😂
 
 
 
 
 
Här är massor med stora Alovera. Otroligt tjocka blad. Mimosan kommer blomma snart. Känns som vår! 🤗 Vi träffade på några bläcksvampar också.
 
 
 
 
Har varit en härlig dag och efter att jag kört hem Lisa, kommer vi då, jag och Cleo hem till hemska garaget. Men det gick, om jag får säga det, Skitbra!! Det blev en tur på 15 härliga mil! 🤗 Tack Cleo, du har skött dig bra! Boa noite. Até amanhã ☀🇧🇴☀
1 Lisa:

skriven

Tänk jag hade fått solbränna👍🏻🤗☀️.
Naturen o fågel livet är helt i särklass uuunderbaaart.
I Love it❤️ Tack för turen Bästa chafförer 😘

Svar: Tack själv för en superdag! Visst tog solen, det märkte jag också👍🏼☀☀😘
Vilterskan

2 Gun:

skriven

Tänkte när jag läste: är dom inte rädda för att gå vilse? Men läste då att ni tog gps ,ni ser ju ut att vara ganska ensamma där också.Härliga bilder,är dom tagna med telefonen?

Svar: Jo vi var lite vilse, mer än vanligt😂 Har en superbra app "Waze" står: här parkerade u bilen. Gå mot bilen? Alla bilder tagna med mobil.
Vilterskan

3 Majvi:

skriven

Vilka fina foton Lena, så vackert med snäckorna jag som älskar sådana, roligt och följa dig i ett annat land.
Kram/Majvi

Svar: Finns det något mer rogivande än att gå på en strand och "fynda". Jag har samlat på så mycket snäckor och stenar, att jag har plockförbud. 😂 Kram
Vilterskan


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: