2017 del 2. Rena rama sjukstugan đŸ€’đŸ˜·đŸ€§

 
 
 
 
En Spanientur hanns med innan nyÄr. Ayamonte en mycket vacker och mysig stad. Vi stannade till pÄ fina golfresorten Isla Canela Och tog en promenad runt banan. John Àr intresserad börja golfa. Gick pÄ strandpromenaden, dÀr floden Àr grÀnsen mellan Portugal och Spanien. Det blev en god lunch pÄ en mysig uteservering. RÀksallad! Mmmmm. BanantrÀden blommar och citrustrÀden Àr fulla med clementiner och apelsiner. 
Vi avslutade med att bunkra pÄ Mercadona. Och sÄ klart bilen tankad. Mycket billigare i Spanien med bensin. 3kr/lit Àr skillnaden. AvstÄndet frÄn Faro till Spanien, Ayamonte, Àr endast 55km. 
Den 28:e fyllde Kurt 70. Vi skulle Àta tillsammans pÄ Madeirenese. Kurt och Maggan bor i Tavira och hade bokat rum pÄ Hotel Faro. Kurre insjuknade i influensan och allt blev instÀllt. SÄ trist för honom att ligga till sÀngs pÄ sin födelsedag. Jag och AG tog en skön promenad i vÄran stad. SÄ mysigt nere i marinan. 
Det finns en automat dĂ€r man kan söka pĂ„ evenemang som skall komma. Och man kan ta en selfie som skickas via email till oss. SĂ„ klart mĂ„ste vi testa detta 😂
SĂ„ kom Ă„rets sista dag 2016. Vi bestĂ€mde oss för att ta ett nyĂ„rsbad. Solen strĂ„lade men blĂ„ste rejĂ€la vĂ„gor. Det var inte helt enkelt att komma i eller upp ur vattnet. Mycket strömt. AG började bada. Sen kastades jag i vĂ„gorna. Det var skönt i vattnet. Ca 17 Grader. Det satt ett par och tittade pĂ„ vĂ„gorna, och plötsligt slĂ€ngde han av alla klĂ€der och sprang ut i havet 😂  Jag fick en rejĂ€l runda under vattnet. Vilka krafter. 
 
NyÄrsaftons kvÀll startade vi med lite smÄtt och gott hemma hos oss, innan vi gick till Madeiranese, dÀr vi bokat bord för en god middag.
Alltid trevligt komma till denna lilla mysiga restaurang. Supertrevlig personal och finaste mat. Efter middagen gick vi ner mot marinan. Alla invĂ„nare samlas dĂ€r ner, och ett bra liveband spelade ifrĂ„n en stor scen. Det blev nedrĂ€kning till tolvslaget och sen startade ett fantastiskt fyrverkeri som kommunen arrangerar pĂ„ piren utanför marina. Det Ă€r förbjudet att ha smĂ€llare eller raketer privat sĂ„ man ser eller hör inget förutom detta nere i hamnen. Ett bra slut pĂ„ 2016 đŸŽ‰đŸŸđŸŽŠ
NyĂ„rsdagen 2017 var en riktig slappedag. Men man mĂ„ste ju göra nĂ„got, sĂ„ jag plockade ut julen. Har aldrig hĂ€nt sĂ„ tidigt nĂ„got Ă„r tidigare. KĂ€ndes rĂ€tt skönt đŸ€—Â 
AG och John körde till en golfbana sĂ„ John fick prova pĂ„ och slĂ„ nĂ„gra hinkar. Han verkar blivit biten. PĂ„ kvĂ€llen fick AG feberfrossa. 40 grader! đŸ€’ Ont i halsen đŸ˜· NĂ€sta dag blev det Apoteket. Eftersom AG inte vill till doktor, försökte jag köpa penicillin, men det gĂ„r inte utan recept. Fick bli nĂ„got annat. Han har fruktansvĂ€rt ont i halsen och ligger i dvala och jag servar med te, glass och tabletter. Hör att Lisa ocksĂ„ ligger nerbĂ€ddad. SĂ„ John och jag kör till Spanien och köper penicillin till sjuklingarna. Att man kan vara sĂ„ envis och inte gĂ„ till lĂ€kare đŸ˜«đŸ€”. Pratar med Maggan och Kurt Ă€r fortfarande inte frisk, och nu har Ă€ven Maggan insjuknat. đŸ˜«đŸ€’
Jag gÄr ut pÄ min runda och njuter i solen med en önskan att jag hÄller mig pÄ benen. 
HÄller tummarna att det blivit bÀttre tills imorgon. OtÀckt sÀtt att banta pÄ, men effektivt. 
Até amanhã 
 
1 Annica:

skriven

OjdĂ„ hoppas AG snart Ă€r pĂ„ benen igen â˜ș Ă€nnu fler hĂ€rliga bilder.Ni har det sĂ„ hĂ€rligt.

Svar: Det hoppas jag ocksÄ! Han hade behövt söka lÀkare. Snart bara jag som Àr frisk. Peppar peppar.......
Vilterskan

2 Gun:

skriven

Envisa gubbar😡

Svar: Eller hur??!! VÀrsta natt nÄgonsin!
Vilterskan


Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: