Nätproblem 😫🤔

Då försöker jag igen. Har suttit i timmar och skrivit lång blogg och när jag trycker publicera försvinner allt😳 All text och alla bilder. Så, 3:e gången gillt! Vi har ju haft förmånen att få ha barnbarnet Viola här i 7 veckor! Blev 2 veckor längre än vad som var bestämt, men ibland blir det så. Viola har ju haft ett helt underbart sommarlov i solen och i Atlanten. Tänk om alla ungar kunde ha det så❤️ Vi har flyttat ner en våning, till en mycket bättre lägenhet. 2 badrum, AC i alla rum och i köket. Kanon när man lagar mat och termometer visar 38. Italienare har tagit över vår lägenhet på 12:e. De kan ingen engelska, så det blir teckenspråk när de hittar problem, och de gör dom😂 AG fick hjälpa dem med ugnen, som dom påstod var trasig. Man måste vrida igång en timer.🤗 Sen efterlyste de nycklar som vi aldrig haft. Nästa gång var det en spricka i fjärrkontrollen till garageporten. Det kommer säkert mera. Så var det dags att sonen skall komma och hämta Viola. Vi står på flygplatsen och väntar och väntar....... Viola är på helspänn. Har inte träffat pappa sen början på april. Emil jobbar som sjökock och är ute 3 månader.
 
Blir ett kärt möte och vi får några härliga dagar och mysiga kvällar tillsammans❤️
 
 
 
 
 
 
Dags för avsked, och det tycker jag inte om😢 Väskorna packade, av farmor, 😂 Så står vi där och det känns konstigt. 7 veckor är en lång tid❤️
 
 
 
Ingen som säger Farmor 100ggr/dag 😂 Nej nu får vi ta tag i sakerna så vi blir klara i nya lägenheten. Semestern slut. Fram med portföljen och ner till postkontoret, CTT Correios, och ordna eftersändning av post. Tog en nrlapp som visade 112,, dom var på nr 73 😳 Efter lite mer än en timme blev det vår tur. Efter Mycket papper, pass, dokument, stämplar och skrivande var det ordnat till ett pris på €34. Gäller 6 månader. Har för mig det var smidigare i Sverige, men man får ta seden dit man kommer🤗 AG har fått post ifrån någon myndighet i Lissabon! Böter😳🤔. När han lämnade en golfkompis på flyget. Han bara stanna och killen hoppade ut med sin bag i handen. 30 sekunder. Men är det förbud att stanna så gäller det!! €24 kostade det.
 
Jag kan ärligt säga att jag aldrig är av med mina nycklar. Nu skulle vi köra iväg köpa parasoll till balkongen och kollar alltid att nycklarna ligger i sitt fack i väskan. Vis av skadan då AG låst sig ute när jag var i Sverige. VA!!! Ingen nyckelknippa!! Jag sprang runt och leta överallt och i alla väskor. Medans AG står i dörren och mumlar. Säkert inga fina fraser. Jaja, vi kör med AG:s nycklar. Så förargligt. Har precis flyttat in och slarvat bort en nyckelknippa. Och i den fanns den enda nyckeln till vår brevlåda😳 Jag ringde Emil, kanske de fått med sig nycklarna av misstag. Nej inte det heller. När vi var på Algarve Forum gick vi till en kille som gör nycklar och fick en ny uppsättning till mig. Fick och fick, €42 kostade det för 3st nycklar😫
 
Vi kör hem med nycklar och en ny parasoll, men fortfarande lite undrande var mina nycklar tagit vägen och ingen nyckel till postlådan. Vet inte varför, men går direkt till min lilla ryggsäck och sticker ner handen i ett dolt fack och plockar upp min knippa!!!😂😂 Nu avslutade vi dagen med sill och potäter. Supergott 😋
 
 
Boa noite Até amanhã 🇵🇹🇵🇹🇵🇹
1 Gun:

skriven

Det var en trevlig läsning👍

Svar: Tack Gun!
Vilterskan


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: