Gäster och fler gäster ☺️

Vi har haft en härlig vecka med lillebror och svägerskan. AG fick en golfkompis och det blev en runda i Spanien och en i Tavira. Jag och svägerskan tog bussen till stranden en dag och det blev shopping i Faro stad. Här finns många fina gamla hus, nästan som palats. Men tyvärr finns det alldeles för mycket nerklottrade hus. Sorgligt. Alla fyra hade ett par mysiga dagar på stranden. Där tog vi den största tosta mista jag sett, till lunch. En vecka bara försvann så där, och det blev tid för hemresa. 
Så blev det tomt i huset igen. Känns alltid konstigt var gång vi kör någon till flygplatsen. Vi laddar om inför nästa gäng som kommer ☺️✈️  Efter tvätt och städning slappar vi på stranden. Riktigt hett nu. + 27-28. Härligt! Jag badar i det 18 gradiga vattnet. Känns skönt när man bara doppat sig. Vi köper en kolgrill och det blir gott grillat. Går bra grilla på terassen, även om man bor på 12:e våning. Det är tillåtet här 😁☺️
Valborgsmäss firade vi med Heidi och Stefan, som bor här i grannhuset. Vi var uppbjudna på en drink innan vi gick ut och åt tillsammans. Vi var på favoritkrogen Maderasine!! Vi åt supergod mat som vanligt. En mycket trevlig kväll. 
Det är Heidi och Stefan vi brukar gå våran motionsrundan med. 
AG och jag njöt av stranden samma dag som nya gästerna skulle komma. Det är trevliga grannar ifrån Landskrona. De flög till Porto där dom hyrde bil för att utforska Portugal. Avståndet hit är 68 mil. Vi hade avtalat att höras när dom var incheckade på Hotel Eva. Ca 18.00. AG ville absolut bada strax innan vi skulle köra hem från stranden. Jag ville vara i god tid och hinna med en dusch. Ok. Han badade snabbt och jag packade ihop oss. Ser honom stå och försöka låsa upp bilen. Fjärren funkar inte!! Men, vi har ju nyss bytt batteri. 5 dagar sen. Låt mig försöka då!! Jag får nyckeln motvilligt. AG ser lite konstig ut. 🙄  Den är ju våt säger jag irriterat. Och inser att han badat med nyckeln i fickan!!! Ett under att den ens är kvar i fickan. Dörren gick att låsa upp manuellt. Men: bilen går inte att starta. Då skall han försöka dela nyckeln för att torka det lilla microkortet och batteriet, men har inget verktyg! Och bagaget gick inte låsa upp. det fick bli via baksätet och AG fick tag i något han kunde använda. Efter mååånga svordomar fick han öppnat nyckeln och vi försökte torka av försiktigt, och sen fick den ligga i solen en stund. Ihopasatt nyckel sattes i tändlåset men så klart gick den inte att starta!!😡  Nu var stämningen Mycket irriterad, milt sagt. Klockan tickade på. Jag satte mig vid ratten och AG puttade på, men den ville inte. Sen vred jag om nyckeln och då startade Cleo!! ☺️ Snabbt hem och fixade till oss, och då ringde Anne precis lagom. Vi gick till hotellet och mötte Anne och Peter. Sen blev det en god middag. En härlig promenad till vår lägenhet där vi hade ost och vin. Mysigt!! Imorgon blir det utflykt till Lagos!!
Até amanhã 
 
1 Anonym:

skriven

Klassiskt misstag, bada med nyckeln i fickan☺. Kunde ju som sagt gått värre, det har jag lyckats med, fast det var husnyckeln /PO

Svar: Aj aj då🙄
Lena Viltare


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: