Hemma ☀️

1 timme försening innan vi kom iväg från Kastrup, men det är okay. Den som väntar på..........☺️ Allt bagage kom med, även specialbagaget. Funkade jättebra! Vi åt tapas som smakade mycket gott. Hittade något bra i katalogen och ville köpa med. Ja, det går bra fylla i så får du det på hemresan☺️ Detta är min hemresa, så då får jag avstå😂 Väl framme i Faro står vår Taxi med namnskylt, som man själv gjort många ggr på Kastrup, Ängelholm och Sturup. Snygg kille i svart kostym och mycket serviceminded!! Så varmt det var☀️☀️ Men det var framsatt kallt vatten åt oss i bilen. Han hjälpte till med bagaget ända fram till porten. AG är lite snål med dricks så jag lämnade lite extra. Man vet ju hur det kändes när man slet på tunga väskor och fick ett Tack, och ibland inte ens det. Som Mormor sa: Smen's katt fick så möen tack, så den svalt ihjäl 😂 Lägenheten var riktigt varm. Nu var det först tvärdrag som gällde sen AC på! Oj vad det har växt. Rena djungeln på terassen. Citronerna börjar bli stora men fortfarande gröna. Hängsparrisen blommar, det har jag aldrig sett! AG fick genast igång internet och TV! Fotboll så klart!! Jag börjar uppackningen. Matjessill, ost och kaviar måste i kylen. Mmmm Dansk ost köpt i Helsingör, lyx här i Faro☺️ Nu är allt uppackat, tvättat och vi har vägt in oss!! 😳 Nu blir det till att börja våra motionsrundor igen! Ingen glass!! Vi var ju några ggr på Dockside i Landskrona och åt jättegod glass. Oj vad stora kulor man fick där! En kula fyllde en stor strut. En gång vi var där och jag skulle handla medans AG stod utanför med Debbi och Viola, bad AG mig köpa en kula Morango i strut. Jag beställde: 1 kula Morango tack. - Det har vi inte, vet inte vad det är. Nej inte jag heller, då tar vi päron och choklad. Lämnar glassen till AG, var så god, Det fanns inte Morango så det blev Päron/Choklad. VA??!! Päron tycker jag absolut inte om!! Har dom verkligen inte jordgubbsglass??? Jag sa ju det, Morango ( jordgubbe på portugisiska). Men, Hallo vi är i Sverige nu😂😂 Våra nyköpta solcellslampor lyser fint på terassen och vi tillbringar många timmar här. Mycket post att ta tag i. Men våra tärningar kom så klart fram☺️👍🏼 Idag lördag blir det stranden ☀️☀️☀️🏊🏼🏊🏼🏊🏼 Até amanhã
1 Gun:

skriven

Roligt att läsa om er

Svar: Tack Gunsan❤️ Roligt att du vill läsa☺️☀️☀️
Lena Viltare


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: