Kom i Form

Nu har jag gått med i en kurs på Facebook! Kom i Form med egen PT, Rolf Munke. Gratiskurs. Gratis är gott ☺️ Jag har skrivit schema över veckans övningar, där man samlar poäng. Minst 7 poäng/vecka. Och förslag på menyer om vad man bör äta. Allt enligt min PT!! Nu vill även AG hänga på. Finns 3 alternativ. 1. Gå ner 0,5-1kg/vecka, eller 2. Bibehålla vikten gå ner 0,5kg/vecka, eller, 3. Du som tränar hårt och vill gå upp i vikt. Jag har valt alternativ 1. Det blir kvarg+äpple till frukost eller 2ägg. Absolut inte socker!!😱 Jag kör med kyckling eller fisk till lunch och middag. Vi letar fram träningskläder och ger oss iväg. Planen är 60 min rask promenad, man skall svettas. Efter 30 min gång dyker vårt utegym upp. Vi stannar och jobbar 20 min i redskapen där. Tänk sitta ute i strålande sol med fin utsikt över havet och träna 18 januari!! Vilken förmån. Vi fortsätter promenaden och skall inom posten på väg hem. Jag har fått paket från Sverige!!! Utrustad med avi och pass kommer jag till posten. Men nej, det går inte att hämta ut förrän imorgon tisdag. Bara att fortsätta hem. Middagen blir färsk laxfile som får bubbla i vitt vin. Sååå gott det blev. Fyller i vår träningsdagbok. Det blev 90 min. 3 poäng. 20 min på gym. Känns att man är otränad. Kvällen avslutas med morden i Midsommer. Tisdagens utmaning: skippa socker!! Skall man väl klara av. Fast glass??!!?? Nej, nu är det allvar. Efter frukost blir det träningskläder på. Siktet är inställt på Algarve Forum. AG vill alltid ta nya vägar, och det är väl i och för sig trevligt. Jag vill gärna gå de vägar där jag hittar och känner till. Nu blev det en ny väg. Vi pinna på bra i solen, och svettig blev man. Vet inte hur det gick till, men jag blev av med AG, och tänkte väl att vi möts i nästa korsning. ICKE!! Jag hamnade ute på landet bland höns, tuppar och gamla gubbar 😂 Tyckte jag hade koll på vilket håll Jumbo låg, men Nej. Till sist frågade jag en gammal man om vägen. Han visade in bland skjul och höns. Tydligen en genväg. Han hade fina mandelträd som blommade. Till slut kom jag på en väg jag kände igen så jag travade på. Precis vid Jumbo finns ett utegym med många fina redskap och där hittade jag AG!! Nu lovar jag att jag skall lita på honom när det gäller vägar, gator och lokalsinne. För om någon har lokalsinne, så är det AG!! Vi sätter fart in mot stan och posten för att hämta mitt paket! Idag gick det bra. Det var ifrån Lisa❤️ 2 fina tröjor! Och ett fint kort. Jätteroligt med post!! Vi stannar på en liten familjerestaurang och tar vars en soppa Da dia! Kostade 2 pengar för oss två. Storkarna klapprar med näbbarna. Tror dom friar till varandra. Det fanns minst 10st vid posten och på kyrkan. Nu bär det av hemåt. Känns att man inte tränat på länge, men såå skönt komma igång. Até amanhã Boa noite
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: