Besiktning

Så är det tid för Cleo genomgå registreringsbesiktning. Kl 11.00 har vi fått en tid I Loulé. AG vill tvätta Cleo innan han kör dit. Jag bestämde mig för att stanna hemma. AG får helt enkelt klara sig utan mig och min dåliga portugisiska. Kan va skönt vara ensam ett par timmar ☺️  Utrustad med portföljen innehållande alla tänkbara handlingar ger AG sig iväg. 🚙 Jag gjorde inte mycket Kan jag säga. AG ringer hem och berättar att det skall vara en speciell man som utför registreringsbesiktningar och han kommer 14.00. Nu får han vanka rundor i den lilla byn i 2 1/2 timme, vilket innebär att han missar lunchen  med Kurt och Maggan. Jag går till vår restaurang, Primavera, och möter Kurt och Maggan 13.00. Tur att jag stannade hemma, ödet igen, annars hade jag också missat lunchen. Vi fick in stora fat med massor av kål och något som liknar fläsklägg. Mycket rotfrukter till detta. Tydligen typisk Portugisisk husmanskost. Smakade mycket gott. Vi pratade i ett!! Dom var glada över sitt beslut att flytta hit och så klart över sitt lägenhetsköp. Efter mat och kaffe, går vi en runda till vår park och kollar påfåglarna. Det blir några foto där. Sen säger vi hej då och Maggan skall ju packa för dom åker hem imorgon, tidigt. Bestämmer att vi håller kontakt via mail. Förmodligen flyttar dom hit sensommar/höst. Mycket trevligt. Synd att de åker hem nu. Men men, de kommer tillbaka. Jag hinner vara hemma ett tag innan AG dyker upp. Glatt visar han protokollet från bilprovningen.  YES!!! Den gick igenom!! Nu är vi en bit på väg. Detta kostade 77 pengar. Nu blir det till att traska till Alfandega imorgon + några andra ställen. Allt löser sig, bara man har tålamod!! 
Até Amenha
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: