Avsked 😰

Underbart Ă€r kort sĂ€ger man. En vecka kĂ€nns nĂ€stan som ett ögonblink. Dags Ă€ta avskedsmiddag lördagkvĂ€ll. Vi gĂ„r till vĂ„ran kvarterskrog och Ă€ter en god middag. Annica har packat vĂ€skorna med alla fynd och lite snĂ€ckor och stenar. KĂ€nns allt lite vemodigt nĂ€r gĂ€ster Ă„ker hem. Kommer i sĂ€ng skaplig tid och har stĂ€llt klockan pĂ„ ringning, vilket inte hĂ€nder ofta hĂ€r â˜ș Vi lĂ„ter Felix sova nĂ€r vi kör till flygplatsen, det tar ca 12 min dit. En sista kram innan sĂ€kerhetskontrollen och en vink. Tack för en trevlig vecka och trevlig resa hem!! Som tur Ă€r har vi Felix kvar ett par dagar till❀  Vi tar det lugnt och slappar mest. TvĂ€ttmaskin gĂ„r för högvarv. Spelar Yatsy och bara har det mysigt. Felix fĂ„r bestĂ€mma mat en dag och dĂ„ blir det kebab😊  Kycklingkebab. JĂ€ttegott var det. Sista kvĂ€llen gör jag spagetti Cabonara. Mycket vitlök i. Det gick hemđŸ‘đŸŒ. SĂ„ var det dĂ„ dags packa Felix vĂ€ska. Den blev full vill jag lova. Vi kontrollvĂ€gde. Lugnt!! Fick vĂ€ga 23 och det visade pĂ„ 18. Tisdagmorgon 8.30 var havregrynsgröten klar, med rivet Ă€pple och kanel. Han var incheckad hemifrĂ„n och jag hade skrivit ut boardinpassen. SĂ„ stĂ„r vi dĂ€r man skiljs innan sĂ€kerhetskontrollen😰 Min "lille" Prins❀  2 1/2 vecka vilken förmĂ„n att fĂ„ rĂ„ om dig❀  Första gĂ„ngen du flög var just med mig, mormor, för 12 Ă„r sen❀  En go kram, hej dĂ„ Felix, var rĂ€dd om dig😰  Jag stĂ„r kvar sĂ„ lĂ€nge jag ser honom. ✈  Vi kör tysta hemĂ„t. Fy vad tomt det blev. Det blev inte mycket gjort denna Trettonafton. Men, jag tog fram lutfisken som Annica hade med hit. Nu skulle vi Ă€ntligen fĂ„ njuta av den. Ingen av vĂ„ra gĂ€ster Ă€ter lutfisk som tur Ă€râ˜ș Jag gjorde en god bechamelsĂ„s som jag delar upp pĂ„ tvĂ„. AG Ă€ter inte senapssĂ„s till lutfisk, vilket jag gör. Han hĂ€ller pĂ„ massor av sĂ„s och sen strör han pĂ„ sĂ„ mycket kryddpeppar att det blir svart😁 Jag Ă€ter min goda senapssĂ„s. Mmmmmm 
VĂ„r hemtelefon ringer. Det Ă€r högst ovanligt. Det Ă€r Kurt frĂ„n LuleĂ„. Han berĂ€ttar att Maggan och han varit pĂ„ lĂ€genhetsvisningar i ett par stĂ€der och skulle pĂ„ ytterligare nĂ„gon pĂ„ onsdagen. Han undrade om vi ville gĂ„ med ut och Ă€ta middag onsdagkvĂ€ll? Klart vi ville. Vi har mycket prata om. Nu kan ju vi berĂ€tta mycket och dela med oss om vĂ„ra erfarenheter om hur det fungerar i Portugal. Skall bli jĂ€ttetrevligtâ˜ș
Ate amenha
â˜€ïžđŸ‡”đŸ‡č☀
 

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: