Förberedelser

Vi fortsätter vår hälsosamma linje👍🏼. Här finns ju verkligen ett stort utbud av färska grönsaker och frukt. Nu har vi hittat en butik som säljer allt direkt ifrån odlarna, så nu har jag hittat rotselleri och mycket mera. Härliga hallon, jordgubbar och blåbär. Supergott!! Resväskor har kommit fram och jag planerar vad som skall med till Sverige. Jag räknar dagarna och för första gången L Ä N G T A R jag på riktigt!! 😂🇸🇪 Vi gick vår intervallträning till Algarve Forum, ett stort köpcentra, för där finns ett fint utegym. Efter träning blev det lite presentshopping till barnbarnen. Perfekt nu när det är storrea 😁☺️ Av en händelse gick vi in I en fin boutiq och kollade kostymer. AG gjorde av med sina kostymer när vi flyttade. Behöll endast en grå. Nu är vi bjudna på stort bröllop i maj och det är mörk kostym som gäller. Efter mycket provande och dividerande blev det en snygg mörkblå kostym. Vilken service!! Ändring både bå ärmar och byxben. Ny fin skjorta och slips!! Riktigt stiligt!! Klar att hämta om en vecka. Det bästa av allt, 60% rea på allt ☺️👍🏼. Nu är snart väskorna fyllda. Jag får ha 20+10 kg. Några direkta vinterkläder har jag inte kvar. Ett par vinterkängor och en jacka. Så jag hoppas på mildväder. Börjar få lite resfeber tror jag. Så spännande😁 Idag fredag skulle AG till Financia angående bilen. Det tog 5 timmar och besök på 6 olika instanser!!  Jag trodde han rymt😂 Han kom hem trött och leende med 2 nya fina reg.skyltar i famnen!! Nu är allt klart, bilförsäkring, bilskatt, skyltar och bizzen för motorvägarna i Portugal. Nu är CLEO Portugisiska☺️🚙  Idag börjar en stor Karneval här i Faro. Den är i 4 dagar fred, lörd, sönd och måndag. Den missar jag, men det kommer mycket annat under året och jag är ju snart på väg till Sverige🇸🇪❤️
Skall försöka sova, men det blir nog inte mycket med det är jag rädd. 
Boa noite 
ate amanhã 
 
 
 
1 Gun Andersson:

skriven

Härlig läsning👍

Svar: Tack, rolig du tycker det ☺️
Lena Viltare


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: