Plantering🌮 Med Grillning

Fredag Ă€r det storstĂ€dning pĂ„ gĂ„ng. NĂ€r alla golv Ă€r tvĂ€ttade sĂ„ blir det terassen och plantering för hela slanten🌾 JĂ€ttekul. Planterar en knallröd nerium tillsammans med en vit i en stor kruka. Doftar sĂ„Ă„ gott. En varmt gul hibiskus kommer ner i en annan kruka. Ja jag fyller i krukorna pĂ„ löpande band. Är ju sĂ„ roligt. Nu har jag 9 krukor pĂ„ terassen. Boganvillan bor pĂ„ balkongen i solen. Min omtalade pelargon har fĂ„tt ny jord och ny kruka och strĂ€cker pĂ„ sig â˜ș AG gĂ„r till Pingo och köper en stor elgrill till extrapris 24pengar. Den Ă€r mycket praktisk dĂ„ man efter grillning plockar av elmotorn och stoppar 2 delar i diskmaskinen. Nu skall hĂ€r grillas! Jag har lagt kött i marinad och dĂ€r har det gottat sig sen imorse. Men först skura terassen efter min framfart i jordsĂ€ckarna. Sen grillas goda biffar som serveras med spetskĂ„l, som frĂ€ses i olivolja med kryddor och sesamfrö. En Sallad och kall basilikasĂ„s till. Mmmmm det blev smaskens. Ett glas gott rött till. Sen kom sĂ„ klart tĂ€rningarna fram đŸŽČđŸŽČđŸŽČđŸŽČđŸŽČđŸŽČ. Vi varvar Yatzy med 10.000. Vi har vĂ€l snart slitit ut tĂ€rningarna â˜ș NĂ„gra ljuslyktor har vi allt med oss frĂ„n Sverige. Nu lyser det 3 st pĂ„ terassen. Och levande ljus pĂ„ bordet. Tillsammans med en fantastisk solnedgĂ„ng njuter vi passionistlivet pĂ„ vĂ„r mysiga terass ☀đŸ‡ČđŸ‡œâ˜€ïž Lördagmorgon vaknar jag av telefonsignaler 06.58. --Hej mormor, Ă€r du pĂ„ Portugal??? Oj vad glad jag blevâ€ïžđŸ“ž Att fĂ„ höra VickiđŸ˜‚â€ïž TĂ€nk att en lördag kan börja sĂ„ bra❀ Vi pratar pĂ„ messenger med videon pĂ„ sĂ„ vi kan visa varandra olika saker. Fantastiskt man kan ringa pĂ„ detta sĂ€tt helt gratis!! Jag ser Vicki klĂ€dd i rosa ballerinadrĂ€kt för hon skall följa med pĂ„ trĂ€ning. Vi pratar en kvart för de mĂ„ste ivĂ€g. ❀❀❀ Jag har stulit Victorias uttryck: Det Ă€r morgondax!!! Drar bort gardinen och snart gĂ„r solen upp☀ 10.30 kommer Celeste och Zackarias, Margaridas förĂ€ldrar, för att fixa ny belysning i badrummet och markistaket pĂ„ terassen. (Margarida Ă€ger lĂ€genheten vi hyr) JĂ€ttetrevliga mĂ€nniskor som bĂ„da Ă€r 70. De pratar portugisiska, franska och spanska !! Mycket lite engelska. Men med hjĂ€lp av teckensprĂ„ket funkar det ganska bra. Jag kan fylla i med ett par ord pĂ„ franska och dĂ„ tror dom jag talar lyftande franska😂😂 Men jag lĂ€r mig nya ord hela tiden av Celeste. Jag fick en röd krukros av dem för jag hade fyllt Ă„r.đŸŒč Dom var hĂ€r 4 timmar sĂ„ vi "pratade" en del. Tyckte vi hade gjort fint hĂ€r med vĂ„ra saker. NĂ€r dom skall Ă„ka hem hör vi hĂ€rlig salsamusik frĂ„n vĂ„r park nedanför. Vi stĂ„r och gungar i takt till livemusik, som man ofta har i parken. DĂ„ frĂ„gar Celeste om vi tycker om dans? Ja absolut!! DĂ„ bjuder hon upp och jag och Celeste dansar i rummet till denna hĂ€rliga musikđŸ’ƒđŸ»đŸ’ƒđŸ» Vi blir medbjudna till dans nĂ€sta lördag kl 22.00. SpĂ€nnande😁😊đŸ‡ČđŸ‡œ
1 Gunilla:

skriven

Hej! SĂ„ mysigt och fina blommor ni har! 💕

Svar: Tack Gunilla! Skall köpa en Palm och ett citrontrĂ€d 💖💖💖
Lena Viltare

2 Inger Lewau:

skriven

Hej. SÄ hÀrligt ni verkar ha det. Ser underbart ut.

Svar: Ja Inger det Ă€r helt fantastiskt💖 Tack för att du lĂ€serâ˜€ïžđŸ’–
Lena Viltare

3 Lisa:

skriven

Ser super fint ut med blommorna, mÄste vara hÀftigt.
TĂ€nk nu slipper du slĂ€pa in dem under vinternđŸ‘đŸ»
SkĂ€lv klippte jag av tvĂ„ skott frĂ„n din svenska Nerium o efter en vecka ser jag rötter, helt otroligt 😜😜
Ha det gott goa du o hÀlsa Göthe

Svar: Vi trivs hĂ€r LisađŸ‘â˜€ïž Älskar ju blommor. Kan man tigga ett skott frĂ„n neriumen??? HĂ€lsa John. Kram💖💖😘😘
Lena Viltare

4 Annica:

skriven

Vilket hĂ€rligt passionistaliv ni lever 😍

Svar: Vi gör sĂ„ gott vi kan â˜ș
Lena Viltare


Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: