Födelsedag🌹

Onsdagmorgon skulle vi träffa Elisabeth i banken för att komma in på internetbanken. Men det blev ändrat till torsdag eftermiddag. Nu väntar vi på Paulo (internetservice) för stora Tv med boxen funkar inte 😁 Han kommer så småningom och fixar så den funkar 👍 Nu är det så att vi har tillgång till Paulo en månad för eventuella problem med Tv, internet och telefon kostnadsfritt. Det ingår i vårat avtal. Men nu gick denna dagen och det blev ingen strand idag. Vi gick in på en filial till våran bank, som finns utanför vårt hus. Fick hjälp med att betala en räkning i bankomaten. Hur enkelt som helst bara man förstår portugisiska 😁🇲🇽 Nu får man ha fusklappar tills det funkar. Vi kan inte välja engelska i bankomaten, men tydligen kan du välja engelska på internetbanken, bara man kommit in och aktiverat lösenord. Vi tar en tur i gamla stan. Det är så vackert! Tittar in i våran "Panduroaffär". Jag hittar till sist ett klarlack som jag kan ha till mina fina stenar😊 Kvällen avslutas som de flesta med tärningarna på terassen🎲🎲🎲 Torsdag🎂🎶🌹☀️Ja idag fyller jag, håll i Er!, 64 år!! Inget att fira kanske, men jo absolut!! Jag är Frisk! Har en Härlig familj som är Friska! Jag lever ett gott liv och kan göra precis som jag vill!!!! Det skall firas!! AG går ut köper bröd, som han gör varje morgon, och kommer tillbaka med en röd fin blomma❤️ Då ringer Elisabeth från banken och frågar om vi kan komma nu på morgonen istället för eftermiddagen. Ok vi lägger på ett kol. Vi äter frukost på terassen sen går vi en rask promenad ner i stan till banken. 15 min tar det. Väl på banken pratar vi lite innan vi går till en kunddator för att logga in. Det visar sig då att systemet ligger nere och det blir inget med det. 😖 Vi får komma tillbaka en annan dag 👍 Rask promenad hem för att hämta Cleo och vi kör till JUMBO. Jag skall köpa mig en födelsepresent!🎁 Jag köper en fin DVD spelare för att äntligen kunna se hela serien, MATADOR!! Jag köper även en go champagne FITA AZUL. Sen kör vi vidare till Patacao där det skall finnas en Handelsträdgård😊😊 Tog ett tag innan vi hitta rätt men kom fram och vilka växter och blommor det finns här!! Vi hade bestämt att vi ville ha boganvilla, nerium och hibiskus. Det var ju ett måste med nya krukor och jord. Som vanligt blev Cleo fullastad☺️🚙 2 nerium, 1 hibiskus, 1 boganvilla och en diplamedia (tror jag) Hit skall vi åka snart igen! Som om inte detta var nog åkte vi inom Lidl och köpte kött och kycklingfiléer. Jättefint kött och färska fina kycklingfileer till halva priset i Sverige. Hem i duschen och öppnade champagnen! Finklädd och högklackat (som jag älskar men inte kan gå i) går vi till en restaurang vi trivs med. Tog med extra skor i påse 😉👠👠👟. Vi äter en god trerätters och ett gott rött till det. En ljummen mysig kväll❤️ Skobyte sen går vi hem. Lite längtade jag hem till min Goa familj och vänner. 56 gratulationer få Facebook !!!!! Helt otroligt. Grattiskort i brevlådan och samtal. Då blir man lite sentimental. Och Alla Goa grannar 😢😢 Väl hemma vill AG kolla TV. Tro inte den funkade. NEJ! Nu är där ett stort rött kors över hela TVn. ❌ Blir till att ringa Paulo imorgon Fredag 🇲🇽☀️🇲🇽
1 Gunilla:

skriven

Hej! Stort GRATTIS på födelsedagen till dej så här i efterhand! Fina bilder! Roligt och höra hur livet är nu för er! Kram kram 💕

Svar: Tack Gunilla!! Ja det är inga döda stunder här inte😁👍💖Roligt du fortsätter läsa
Lena Viltare

2 Annica:

skriven

Hej käraste ni, det är så kul att du har börjat skriva i din blogg igen så att vi får veta vad som händer hos Er. Fina blommor har ni också införskaffat. Ser att du hade en trevlig födelsedag och middag. Men var är den RÖDA dräkten du skulle köpa Lena 😉
Kram från oss ❤️❤️❤️

Svar: Hej kära grannar. Vill gärna hinna med och skriva för det är så roligt!! Skall ut till handelsträdgården igen☺️🌴 Dräkten är på G!! Kramar till er💖💖💖
Lena Viltare


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: