Patacao - Växter

Lördagen kommer med blå himmel och sol som gjort för inköp av växter☀️👍 Vi kommer till vårt "Gardencenter" och dom har fått in massor av nya stora fina Boganvilla. Jag har alltid problem att välja om det finns fler än två 😁 Nu finns det flera färger och storlekar. Bestämmer mig för en laxfärgad och en lila ca 1.60 höga. 7.50 euro!! Otroligt billigt!! Och där har kommit röda Hibuskus. En sådan tar jag med mig. En röd Dipladenia åker också med. Så fina palmer! AG hittar en fin palmliknande ganska stor med flikiga blad. Den ser mycket trevlig ut. Pachira står det?? Känner igen den hemifrån som inomhusväxt. Några fetblad och taklökar att plantera tillsammans med Pachira. Några fler krukor behövs så klart☺️ Och inte glömma jord!! Här är så många trevliga växter som jag har svårt slita mig ifrån. Flaskborstblomman finns både röd och vit. Fina kaktusar och alla fina palmer. Pelargoner, petunior m.m. Kan ju inte ha allt. Nej nu skall vi försöka få in det i Cleo. Måste än en gång säga att vi har fått tag i en Pärla till bil!!! Om alla visste hur mycket det går att få in i en Clio!!! Vi som skall veckohandla På väg hem!! Men det funkar. Och sen fylla hissen. Tur ingen ser oss som vi håller på och "Asa" upp i lägenheten. Idag skulle vi på dans med Celeste och Zackarias, men tyvärr går det icke!! Har problem med en höft och går dåligt, så dans är inte att tänka på 😖 Det är trist, men inget göra något åt. Det går över. Som min Farfar brukade säga : Det skall leas till!! 😊💃🏻🏃. Vi har ju TV nu. Vi lagar en god middag och myser på Terassen. Njuter av solnedgång och lite tärningsspel Sen blir det långfilm. Något som är bra här i Portugalien, man dubbar inga filmer utan är textade på portugisiska. Då lär man sig ett och annat!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1 Inger lewau:

skriven

Hej. Ser sommar fint ut med alla vackra växter. Här är det storm och höstligt i dag.

2 Annica:

skriven

Så fint med alla blommorna. Här har hösten kommit med jädra blåsande idag. Göthe ser verkligen nöjd ut omgiven av alla växterna i bilen. Som vi längtar tills vi ses så att vi får se hur fint ni har det......
Kram kram från oss ❤️❤️❤️

3 Gunilla:

skriven

Hej! Vackra blommor! Ni verkar till att trivas bra skönt! Kram 💕


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: