Heldagsregn 💩💩💩

Vaknar till en mörkt grĂ„ himmel!! Vadan detta??? AG lovade mig ett hĂ€rligt klimat och flest soltimmar i Europa!!! Det blĂ„ser kraftigt och ösregnar!! Ser ut som det skall hĂ„lla pĂ„ hela dagen. Bara att gilla lĂ€get. En perfekt dag att sĂ€tta sig vid laptopen och logga in pĂ„ internetbanken BPI för första gĂ„ngen. Dags betala en rĂ€kning. Jag ber AG sitta med sĂ„ inget blir fel. Vi behöver kunna det hĂ€r bĂ„da tvĂ„. Tog fram mina fĂ„ kommentarer jag noterade nĂ€r vi var hos Bruno pĂ„ banken. Www.bipnet.pt enter. ???? Ingenting ser ut som nĂ€r vi var i banken!!đŸ˜±đŸ˜ Finns ingenstans man kan Ă€ndra sprĂ„k till engelska!! Vi börjar om igen www.bipnet.pt enter ???? NÀÀ! Vi provar klicka pĂ„ flera olika alternativ. Skall samtidigt försöka översĂ€tta de olika rubrikerna. NĂ€r vi har provat mĂ„nga olika och inte kommer nĂ„gonvart brister det för mig đŸ˜°đŸ˜„ Jag blir sĂ„ frustrerad av att inte förstĂ„ att tĂ„rarna kommer. Hur skall detta nĂ„gonsin kunna fungera?? Jag Ă€r inte den som ger upp i första taget men nu Ă€r jag verkligen en invandrare!!! Vilken tur att jag har en man som AG!! ❀ Först tröstar han, det Ă€r gott om tid, skall inte vara betald förrĂ€n 13/10! Sen: Lena nu kan du komma och logga in!! NĂ€r jag kommer sĂ„ Ă€r det rĂ€tta sidorna framme och jag loggar in med mitt nya username och nytt lösenâ˜șïžđŸ‘đŸŒ RĂ€kningen blir betald och godkĂ€nd och vi kan Ă€ntligen kolla vĂ„rt konto och alla transaktioner. Jag Älskar dig AG❀❀❀ Eftersom regnet fortsĂ€tter blir det bestĂ€mt att vi skall köra till AKI (ungefĂ€r som Bauhaus +möbler,mattor mm). AG skall köpa brĂ€dor och bygga sĂ€nggavel. PĂ„ vĂ€g ner till bilen stannar vi pĂ„ bottenvĂ„ningen och gĂ„r över gatan till vĂ„r bank. Skall försöka ta ut pengar pĂ„ vĂ„rt portugisiska bankkort. Ok. I med kortet tryck pinkod + grön knapp. Men senđŸ˜±
Vi gjorde 5 försök utan att fĂ„ ut ett centđŸ˜± För vi kan inte sprĂ„ket!!!! Men Ă€n en gĂ„ng fixar AG det hela đŸ‘đŸŒâ€ïž đŸ’¶đŸ’¶!!! Sen mĂ„ste jag prova en gĂ„ng till sĂ„ man lĂ€r sigâ˜ș Nu kör vi till AKI! VĂ€l dĂ€r sĂ„ gĂ„r jag upp en vĂ„ning och kollar pĂ„ mattor och gardiner medans AG kollar brĂ€dor. Jag hittar en matta till hallen och gardiner som heter SUEDE!! Snygga. KĂ€nns som mocka. Passar perfekt till gĂ€strummet och det Ă€r extrapris!!! AG har otur. Precis de brĂ€dorna han vill ha Ă€r slut. Det blir en sĂ„g, lim och dubbelhĂ€ftande tejp. BrĂ€dorna fĂ„r anstĂ„ tills senare. Hemma igen fixade vi till lite av varje. AG monterade ihop ett sĂ€ngbord och jag bytte gardiner. HĂ€ngde upp hattar och masker i gĂ€strummet. Sen lagade jag till middag. Det blev fĂ€rsk pasta med en röra pĂ„ fĂ€rska stekta champinjoner och vitlökshalstrade rĂ€kor. Supergott. Hade Ă€ven i chiliflakes och matlagningsgrĂ€dde!! Nu blir det mys inne med tĂ€nda ljus och en önskan om sol imorgon ☀☀đŸ‡ČđŸ‡œâ˜€ïžâ˜€ïž
1 Lisa:

skriven

Gud va fina maskerna blev mot vit vĂ€ggđŸ‘đŸ»đŸ‘đŸ»đŸ‘đŸ»đŸ’–

2 Annica:

skriven

Ja ni prövas verkligen men Gud vad ni Ă€r duktiga pĂ„ att fixa det mesta 😀 jag beundrar verkligen Er.
Massor av kramar till Er ❀❀❀


Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: