SKOLAN

Efter mötet med Goa grannarna körde vi till Prayia de Faro och hade några fantastiska timmar. Nu märker man att det är helg. Stranden fylls fram emot kvällen. Här är en av de bästa restauranger!!! Går stora härliga vågor och solen är riktigt het. Vi kör hemåt vid femtiden och då finns inte många P-platser lediga. Det blir ännu en tropisk natt med temp. Över +20. På söndagen vaknar vi till samma blå himmel och var dag är så fantastisk! Efter frukosten packar vi badkassen och beger oss till stranden. Där njuter vi av solen och värmen. Enorma vågor idag. Vi älskar vågor men idag känns det dumdristigt att ge sig ut i vattnet. Man kan gå i vattenbrynet. AG gjorde det men slogs nästan omkull ändå. Vi tog en toast till lunchen. Ett skådespel att betrakta vågorna. Även idag söndag kom familjer och vänner till stranden. Här träffas man och umgås när det är helg. Vi kör hem i tid för att hinna ner i gamla stan innan det blir mörkt. På väg hem ser vi massor av storkar. Jag vill komma riktigt nära och få en bra bild. Så efter duschen går vi ner i stan. Nu har man julskyltat i många affärer riktigt snyggt. Men känns lite fel att gå lättklädd och barbent och kolla på tomtar och blinkande granar. Nu hade storkarna så klart flyttat på sig, men hittar ändå flera i annat bo. Jag är så fascinerad av dessa fåglar. Tjatigt kanske, men det bjuder jag på. Kommer ner mot posten och kikar in i en butik där det står:workshop. Dörren står på glänt och lite svag belysning. Jag kikar in och tvekar i dörren då ser jag en kvinna i min ålder, tror jag. Frågar om hon talar engelska och det gör hon perfekt. Inte konstigt alls. Hon kommer ifrån Skottland☺️ Jag frågar vad hon säljer och om jag tittat mig omkring hade jag sett alla burkar och tvålar. Hon tillverkar naturprodukter för huden. Jag köpte en bodymilk. Vi pratade om allt. Janet har bott i Portugalien sen 1978. Hon har lägenhet alldeles i närheten av vår. Det var mycket trevligt och givande och prata med Janet. Hon har så många vänner och kontakter och ville hjälpa oss om vi behövde hjälp med något. Just nu höll hon på renovera ett hus som hon hyrde för 250 pengar i månaden. Finansierade detta genom att hyra ut sin lägenhet. Så kom vi in på språk. Hon talar så klart portugisiska. Jag undrade om och var det fanns någon kurs i språket. Och vet ni vad hon svarade då?? Jo: jag undervisar i Portugusiska!!! Jag kan lära dig. SÅ! Imorgon måndag börjar jag i SKOLAN!! Kl. 14.30 börjar jag min första lektion!!! Spännande och jätteroligt. Jag behöver göra något själv utanför dörren. AG tycker det räcker att jag lär mig språket, men så kan man inte resonera. AG: men sen kan du lära mig. Eller hur???? Jag fick mail ikväll från Karin, som vi träffade på flygplatsen, Frejorna har lunchträff 25/11 i Portimao. Börjar med besök på ett fint museum. Sen Sangria innan lunch med dessert. Jag får vänta tills nästa möte. Vi har besök från Sverige den veckan ☺️🇸🇪 Har varit en händelserik helg! Ate amenja
 
 
 
 
 
1 Gunilla:

skriven

Så mysigt ni har det! Här har precis Freja dragit över oss 😄 kram 💕💕

2 Annica:

skriven

Så fin du är Lena, förstår att ni har det fantastiskt bra även om ni ibland kanske möter något mindre hinder på vägen, så fina änglarna på bilden var. Finns säkert massor av fina saker att köpa till Er nya lya.
Ha en härlig dag.....
Kram från oss ❤️❤️❤️

Svar: Tack Annica. Jo finns mycket att shoppa. Skall inte klaga. Har det fantastiskt. Ha en trevlig helg på er💖💖 Kramar tillbaka.
Lena Viltare


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: