Sångarhyllning

17 november. 🎁 Idag går larmet 06.20. Min far fyller 87 år. Vi skall ringa och sjunga för honom. Vi ringer till receptionen på Mallis.  Ny personal som inte vet hur man kopplar i växeln. Vi lyssnar på hemsk pausmusik. Nej vi får ringa igen. Till sist lyckas vi. 🎤  Med en enkel tulipan........Jag kan inte sjunga och har aldrig haft någon sångröst men tycker det är roligt sjunga för någon som fyller år! Och skicka kort. Tyvärr skickas det sällan riktiga brev eller kort nu för tiden. Facebook, SMS, messenger, mail eller Viber. Klart dyrare med porto Men så roligt få post i den riktiga brevlådan!!  Jag har redan spenderat 400kr på frimärken här sen vi kom 5/9. Lika roligt skicka som att få. Idag är det skola kl 15.00 så vi pysslar hemma och äter god lunch. Går hemifrån halv 3, vill komma i tid. Spännande. Väl där sitter jag och pratar med Janet (the Boss) i väntan på Guilhermina. Efter 20 min ringer Janet's mobil. Det är Guilhermina som fastnat i ett möte på Rotary. Jaha... Det blev ingen lektion  Kanske på torsdag. Bara att traska hemåt igen. Får ett "mysigt" videosamtal med Viola och Carl. Carl skrattar mest och busar. Ser ut som han känner igen mig. 😊 Viola går i ettan nu och kan skriva och läsa lite. Trevligt med dessa samtal. Man kan visa saker för varann. Vi går igenom min samling av snäckor. Lovar skicka några. Viola visar vad hon kan skriva. Märkligt man kan ringa helt gratis på messenger, Skype, viber mm. Hur länge som helst med eller utan bild. Jag tycker messenger funkar bäst. På mobilen eller fasta telefonen är det jättedyrt. Visst är det märkligt. Jag har köp present till AG idag. Ett staffli. Ett bordsstaffli. Nu visade det sig att det var snett och vingt. Nej, detta får Kinesen ta tillbaka!  Det får vi byta imorgon.  Vi spelar lite tärning tills solen går ner. Nu känns det att hösten kommit. Svalare på kvällar och nätter. På dagarna 20-24.  Men vattnet håller fortfarande +20. 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: