Quarteira

Onsdag 28:e Bestämde oss för att åka tidigt till stranden för att få lite tid nere i gamla stan. Idag skulle vi prova en ny strand i Quarteira. Vi blev rekommenderad denna ort när vi letade boende. Av någon anledning kom vi aldrig dit. Men vi blev alla imponerade nu när vi var där. Finns stor fiskmarknad, saluhall, fina hus och helt underbara sandstränder. Härliga vågor även här. Vi badar mycket. Tror Felix var i ett par timmar. Överdriver klart lite, men länge var det 😊 Om jag skulle flytta på mig igen så är Quarteira helt klart intressant! Till lunch köpte AG goda toast åt oss. Smakar bra på stranden. Sjön suger. Ja så är det. Vi solar badar och har det mysigt. På hemväg kör vi och besöker "min" Handelsträdgård i Patacao. Måste ju visa Lisa alla palmer och fina blommor. Jag behövde köpa ett par krukor till. Lisa ville absolut köpa en fin Palm till vår terass. Det finns ett gammalt träd där med ett enormt rotsystem.
 
Sen kör vi hem och duschar. Felix tycker det är klent med ett badrum😁 Kan ju bara hålla med. Sen blev det en lång promenad ner i hamnen och gamla stan. Vi "knyckte" några blomskott och fotade storkar. Det är så härligt med dessa storkar. Kommer flygandes till sina bon innan skymningen. Nu fanns det flera fåglar på plats. Mitt i en rondell står en lyktstolpe som har fyra armar med lampa längst ut. Ovanpå denna ett jättestort bo. Här står och ligger storkarna helt orädda och bryr sig inte om varken trafik eller människor. Felix var jättehungrig och kunde inte vänta äta tills vi kom hem. Han och AG gick in på en Pizzeria i hamnen. Han växer ju 😁 Jag och Lisa kolla i affärer. Vi gick genom fina parken och kollade påfåglarna. Så många och helt orädda. En fin lummig park med ett härligt och rikt fågelliv. Väl hemma blev det matjessill och potatis!!! Mmmm vad det smakade gott!! Vi beslutar att komma i säng lite tidigare för att hinna plantera tidigt på torsdagsmorgonen. Det blir endast en halv omgång tärning☺️
 
 
 
 
 
 
 
 
1 Gunilla:

skriven

Hej! Ni verkar ha det supermysigt! Hälsa Lisa från mej. Glöm inte och bada och sola för mej också 😜 kram kram 💕


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: